BMW M6 Gran Coupe

Producent z Bawarii pokazał oczekiwaną M6 Gran Coupe, będącą bezpośrednią konkurencją dla Audi RS7 Sportback czy Mercedesa CLS63 AMG. Ta trzecia odmiana M6 (po Coupe i Convertible) wyposażona jest w silnik V8 twin-turbo dysponujący mocą 560KM. Poza drugą parą drzwi, pasażerowie mogą skorzystać także z dodatkowego, środkowego miejsca z tyłu.

P90108953_highRes

Pierwsze w historii marki czterodrzwiowe coupe, poza bryłą wyróżnia się także detalami stylistycznymi. Charakterystyczna kratka wlotu powietrza na pasie przednim została zaprojektowana specjalnie dla M6 Gran Coupe.

P90108969_highRes

Dach wykonany z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi ma nie tylko obniżać masę auta, ale też podkreślać walory stylistyczne.  Co więcej, wewnątrz na podsufitce z Alcantary umieszczono skórzany pas biegnący wzdłuż zewnętrznego wgłębienia.

P90108950_highRes

Pod maską pracuje osiem cylindrów w układzie V, o pojemności 4,4l. Dzięki technologii M TwinPower Turbo (obejmującej m.in. parę sprężarek twin-scroll, zmienne fazy rozrządu Valvetronic, czy też tzw. podwójny VANOS) silnik dostarcza 680 Nm momentu obrotowego (dostępne pomiędzy 1500 a 5750 obrotów na minutę) i 560KM mocy.

P90108976_highRes

Czterodrzwiowa odmiana M6 potrzebuje ok. 4,2 s. na osiągnięcie 100km/h.  Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, przy czym opcjonalny pakiet M Driver pozwala osiągnąć 305 km/h.

P90108958_highRes

BMW M6 Gran Coupe ma łączyć wysokie osiągi i luksus. W standardowym wyposażeniu oferowana jest skórzana tapicerka Merino, a w opcji m.in. klimatyzacja czterostrefowa z osobnym panelem sterowania dla pasażerów z tyłu. Za pomocą przycisków na konsoli centralnej można szczegółowo skonfigurować niektóre parametry układu napędowego i podwozia (m.in. tryb DSC,  kontrola tłumienia amortyzatorów, wspomaganie M Servotronic czy też przełożenia M DCT Drivelogic). Wybrane ustawienia można zapisać pod jednym z dwóch przycisków M Drive umieszczonych na kierownicy.

P90108949_highRes

Do wyposażenia podstawowego należą także dwudziestocalowe aluminiowe obręcze i kompozytowe tarcze hamulcowe, ale można zamówić bardziej wydajne –   węglowo-ceramiczne. Niektóre podzespoły przedniego i tylnego zawieszenia zostały wykonane z kutego aluminium.

P90108970_highRes

Mocy przekazywana jest na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Za odpowiedni rozdział mocy na każde z kół odpowiedzialne jest m.in. elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe mechanizmu różnicowego, współpracujące z systemem DSC.

BMW M6 Gran Coupe jest kierowany do osób, które nie chcą rezygnować ze sportowych osiągów, a jednocześnie oczekują eksluzywnego wyposażenia i możliwości przewożenia więcej niż dwóch osób.

Źródło: BMW

 

Może Ci się również spodoba