Mercedes-Benz A45 AMG
Na targach w Genewie Mercedes zaprezentuje najmniejszego członka rodziny AMG – A45 AMG. Będzie to pierwsze kompaktowe auto w ponad 45-cio letniej historii firmy z Affalterbach.
Pod maską pracuje dwulitrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2.0l wytwarzająca 360KM oraz 450Nm. Jest tym samym jednym z najmocniejszych dwulitrowych czterocylindrowców na świecie. Wartość trzycyfrowa na prędkościomierzu pojawia się po 4.6 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 250km/h.
Przy budowie silnika użyto kutego wału korbowego, lżejszych korbowodów, kutych tłoków wraz z technologią NANOSLIDE optymalizującą tarcie. Ponadto zastosowano system chłodzenia wodno-powietrzny znany z flagowego modelu SLS AMG. Tradycyjnie dla AMG silniki dla A45 AMG, podobnie jak topowe V8 i V12, składane są ręcznie w myśl zasady „jeden silnik, jeden mechanik”.
Wnętrze kompaktowego auta z Affalterbach przesiąka wręcz sportową atmosferą. Odnajdziemy tam skórzane, sportowe fotele z wstawkami z mikrofibry DINAMICA, pasy bezpieczeństwa w czerwonym kolorze oraz kierownicę wykończoną Alcantarą.
Za przeniesienie napędu odpowiada znana z większych modeli AMG dwu-sprzęgłowa skrzynia SPEEDSHIFT DCT z 7 przełożeniami, której oprogramowanie pochodzi wprost z SLS AMG.
Największą zaletą małej A45 jest zastosowanie napędu 4Matic. Podczas normalnej jazdy moc trafia głównie na przednie koła i może być płynnie przekazywany między osiami aż do wartości 50:50.
Zawieszenie A45 AMG zostało mocno zmodyfikowane i usztywnione. W dolnych wahaczach zastosowano wzmocnione łożyska, które poprawiają stabilność a także pozwalają zachować kąt pochylenia koła podczas dużych przeciążeń jakie towarzyszą dynamicznemu pokonywaniu zakrętów.
Światowa premiera Mercedesa A45 AMG będzie miała miejsce na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Genewie. Do salonów najmniejsze auto AMG trafi w czerwcu.
Źródło: Mercedes-Benz