Porsche 911 Carrera GTS – więcej mocy, więcej emocji

Nareszcie się doczekaliśmy. Porsche postanowiło uzupełnić lukę pomiędzy modelem 911 Carrera S oraz stworzonym z myślą o jeździe torowej  911 GT3. Na początek cztery odmiany – Coupe i kabriolet dostępne w wersjach z napędem na tylną lub na obie osie. Oto druga generacja Porsche 911 Carrera GTS! Jednak co sprawia, że najnowsza „911” ma dostarczać kierowcy jeszcze większą przyjemność z jazdy…? Przede wszystkim poprawione osiągi ale nie tylko!

P14_0890_a5_rgb

Wszystkie cztery odmiany mają karoserię 911 Carrera 4 z poszerzonymi tylnymi nadkolami i szerszym rozstawem kół. Seryjnie montowane 20-calowe felgi w czarnym macie, zaopatrzone w centralną śrubę, wprawią niejednego przechodnia w zawrót głowy. Poprzedni GTS był dość łatwy do zdefiniowania – Carrera S w cudownym, szerokim nadwoziu 4S. A teraz? To trochę bardziej skomplikowane. Jest GTS (nadwozie 4S, napęd na tył), GTS Cabrio, Carrera 4 GTS, i Carrera 4 GTS Cabrio… nadążacie…? Na chwilę obecną gama modelowa 911 Carrera liczy 12 (!) aut na trzech poziomach mocy (zwykła, S i GTS).

P14_0894_a5_rgb

Silnik Porsche 911 Carrera GTS legitymuje się mocą 430 KM (+30KM w stosunku do Carrery S), a z przekładnią  Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s (Cabriolet: 4,2 s).  Prędkość maksymalna wszystkich odmian przekracza barierę 300 km/h. Niesamowite! Dodam jeszcze, że najszybsze Coupe z tylnym napędem i ręczną skrzynią biegów osiąga 306 km/h.

P14_0886_a5_rgb

W standardzie GTS jest wyposażony w pakiet Sport Chrono oraz aktywny system tłumienia PASM, obniżający prześwit auta o 10mm. Co ciekawe, Porsche zapewnia, że nowe wersje GTS będą również atrakcyjne cenowo. Cokolwiek słowo „atrakcyjne” miałoby oznaczać…

P14_0895_a5_rgb

W wersji podstawowej dysponować będą między innymi biksenonowymi reflektorami z układem dynamicznego oświetlenia Porsche Dynamic Light Sysytem (PDLS) oraz sportowym wydechem, generującym niepowtarzalny dźwięk, zarezerwowany wyłącznie dla odmiany GTS. W środku natomiast, przyszli klienci, wygodnie zasiądą w ekskluzywnym, wykończonym Alcantarą wnętrzu – w tych jakże charakterystycznych dla modeli GTS, skórzanych fotelach z siedziskiem i oparciem pokrytym własnie Alcantarą.

P14_0891_a5_rgb

Z przodu uwagę zwracają specjalne akcenty ozdobne oraz przyciemniane klosze biksenonowych reflektorów, a z tyłu czarne pasy przebiegające przez unikalną pokrywę silnika oraz czarne końcówki wydechu z lśniącym wykończeniem. Ah, gdybym tylko mógł zobaczyć go na żywo!

P14_0887_a5_rgb

Sprzedaż rozpocznie się w listopadzie bieżącego roku, a ceny w Niemczech rozpoczynać się będą od 117,549 euro. Chciałbym już z tego miejsca pogratulować wszystkim przyszłym właścicielom tego jakże pięknego i sportowego auta!

Źródło: Porsche

Avatar

Michał Wardak

Student Politechniki Warszawskiej, pasjonat motoryzacji. Od dzieciństwa zainteresowany szybkimi autami.

Może Ci się również spodoba