Nowy Mercedes-AMG E63 Kombi

Podobnie jak limuzyna modele E63 Kombi (oraz E 63 S 4MATIC+) Kombi oferują innowacyjną technologię układu napędowego i znakomite osiągi, połączone z unikalnym designem, ekskluzywnym wykończeniem oraz najnowszymi funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

Oba modele E 63 Kombi są standardowo wyposażone w innowacyjny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Ten nowo opracowany, inteligentny system łączy zalety różnych konfiguracji układu napędowego. Po raz pierwszy oferuje całkowicie płynną dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią, zapewnia więc optymalną trakcję na każdej nawierzchni. Kierowca może polegać na wysokim poziomie bezpieczeństwa prowadzenia. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną oś tylną ze zmiennie napędzaną osią przednią. Najlepszy możliwy rozkład momentu obrotowego jest kalkulowany na bieżąco. Sportowe kombi w jednej chwili może dysponować zatem napędem na cztery koła, a w kolejnej być samochodem wyłącznie tylnonapędowym.

Wszechstronna jednostka AMG V8 biturbo pod maską E 63 S 4MATIC+ Kombi osiąga moc 612 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm reprezentuje zupełnie nowy poziom. Generowany w szerokim zakresie obrotów, od 2500 do 4500 obr./min, zapewnia wyśmienitą siłę ciągu przy każdym wciśnięciu pedału gazu. Model E 63 4MATIC+ Kombi legitymuje się mocą 571 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant S kończy sprint od 0 do 100 km/h po 3,5 s, a E 63 4MATIC+ potrzebuje na to 3,6 s.

Wariant E 63 S 4MATIC+ jest wyposażony w unikalne na tle segmentu rozwiązanie w postaci aktywnych poduszek silnika. Pozwalają one pogodzić sprzeczne cele – miękkie mocowanie zapewniające wyższy komfort oraz sztywne połączenie istotne z punktu widzenia dynamiki. Aktywne poduszki są w stanie błyskawicznie zmieniać swoją sztywność zależnie od warunków. Pozytywnie wpływa to na precyzję prowadzenia podczas dynamicznej jazdy i odwrotnie, miększe nastawy poduszek odczuwalnie zwiększają komfort na zniszczonych nawierzchniach.

Oba modele E 63 Kombi są standardowo wyposażone w innowacyjny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Ten nowo opracowany, inteligentny system łączy zalety różnych konfiguracji układu napędowego. Po raz pierwszy oferuje całkowicie płynną dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią, zapewnia więc optymalną trakcję na każdej nawierzchni. Kierowca może polegać na wysokim poziomie bezpieczeństwa prowadzenia. Aby dodatkowo poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, model E 63 4MATIC+ Kombi został wyposażony w mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału (tzw. szperę), a w wersji S blokada ta ma sterowanie elektroniczne. Oba mechanizmy ograniczają poślizg wewnętrznego koła w zakręcie bez pomocy układu hamulcowego. W rezultacie kierowca może wcześniej zacząć przyspieszać na wyjściu z zakrętu, dysponując w tym momencie wyższym momentem obrotowym. Równocześnie auto pozostaje stabilniejsze podczas hamowania z wysokich prędkości i sprawniej rusza z miejsca.

Zwinność i wysokie prędkości w zakrętach najnowszych modeli E 63 Kombi to również zasługa zupełnie nowego sportowego zawieszenia AMG, opartego na wielokomorowym zawieszeniu pneumatycznym AIR BODY CONTROL. Samopoziomujący układ zapewnia bardzo wysokie stabilność pochylenia kół oraz dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia. W czterodrążkowej przedniej osi zastosowano komponenty z aluminium (wahacze, drążki reakcyjne). Niezależna kontrola koła i części jego zawieszenia przekłada się na wyższe przyspieszenia poprzeczne, a jednocześnie minimalizuje wpływ momentu obrotowego na układ kierowniczy. Również architektura tylnej osi została dostosowana do osiągów E 63. W efekcie inżynierom AMG udało się pogodzić tradycyjny dla Klasy E komfort z wysokimi pokładami precyzji i dynamiki jazdy.

9-biegowa sportowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT została dostosowana specjalnie do wymagań nowych modeli E 63 – przeszła zmiany zarówno od strony konstrukcji, jak i sterowania. Zastosowane oprogramowanie pozwala uzyskać ekstremalnie krótki czas zmiany przełożeń i przeprowadzać wielokrotne redukcje, a funkcja podwójnego wysprzęglenia zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące doznania z jazdy. Miejsce przekładni hydrokinetycznej zajęło mokre sprzęgło. Zabieg ten pozwolił ograniczyć masę przekładni, a przy tym zoptymalizować czas reakcji na ruchy pedału gazu.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Może Ci się również spodoba