Hoonicorn RTR – nowa zabawka Kena Blocka
Kilka dni temu światło dzienne ujrzał samochód, który weźmie udział w nadchodzącej, siódmej edycji Gymkhany Kena Blocka. Głównym jej bohaterem będzie na prawdę niepowtarzalny samochód o wdzięcznie brzmiącej nazwie Hoonicorn RTR. A w zasadzie Hoonicorn RTR The batsh!t retro-modern all-wheel drive Gymkhana Seven Ford Mustang.
Nadwozie samochodu składa się z dwóch części: pełnej rurowej konstrukcji oraz poszycia zrobionego z paneli z włókna węglowego. Samochód swój wygląd zawdzięcza Fordowi Mustangowi notchback z roku 1965 drastycznie przerobionemu przez Kena Blocka i zespoły Hooningan oraz RTR.
Przy projektowaniu jego ostatecznego wyglądu ekipa podobno wzorowała się na samochodach WRC oraz DTM, a także zabawkowych samochodach Kena Blocka z jego dzieciństwa. Chyba nie chcę wiedzieć jak wyglądały zabawki jego dzieciństwa…
Hoonicorn RTR to prawdziwy potwór nie tylko jeśli chodzi o wygląd. Silnik tego samochodu powstał w firmie Roush Yates, zaopatrującej m. in. serię NASCAR. V8 o pojemność 6.7 litra wytwarza imponujące 845 koni i 977 Nm.
Moc przechodzi przez 6 biegową skrzynię marki SADEV, (której skrzynie znajdują się m.in. w samochodach WRC) na wszystkie cztery koła. Na 18 calowych felgach znalazły się opony Pirelli Trofeo R z mieszanki przygotowanej specjalnie dla Kena Blocka.
Liczymy na to, że przygotowywany przez dwa lata projekt, o którym sam właściciel mówi, że to jego najlepszy samochód, zaowocuje jeszcze bardziej zjawiskowymi filmikami. Tymczasem zobaczcie ostatnią, szóstą część Gymkhany.
Źródło: Ken Block