Porsche Panamera GTS 2012
Porsche przedstawiło kolejną wersję modelu Panamera GTS. Zgodnie z tradycyjnymi określeniami samochodów ze Stuttgartu auto w tej specyfikacji pozycjonowane jest pomiędzy modelami „S” a „Turbo” i określane jest jako sporotwe gran turismo („Gran Turismo Sport”).
Prezentowana wersja bazuje na modelu „4S”, przy czym Panamera w specyfikacji GTS zyskała kilka znaczących modyfikacji – zarówno stylistycznych jak i technicznych.
Pakiet aerodynamiczny przypomina roziwązania zastosowane w wersji „Turbo” – wyróżniają się m.in. powiększone wloty powietrza, za którymi zamontowano większe filtry powietrza. Charakterystyczne są również czarne dodatki, takie jak m.in. grill, progi, czy wewnętrzne ramki biksenonowych reflektorów. Opcjonalna czerwień „Carmine Red” dostępna wyłącznie do wersij GTS ma podkreślać dynamiczne linie nadwozia.
Obniżone o 10mm zawieszenie pneumatyczne, obejmujące system „PASM” (Porsche Active Suspension Management) zapewnia dobre prowadzenie auta na torze wyścigowym. Wolnossący silnik V8 o pojemności 4,8l. dostarcza 430KM mocy i 520Nm momentu obrotwego. Porsche Panamera GTS na sprint od 0 do 100km/h potrzebuje ok. 4,3sek.
W sportowej jeździe pomocne jest także układ hamulcowy pochodzący z Panamery Turbo. Opcjonalnie dotępne są cermaiczne tarcze (Porsche Ceramic Composite Brakes), które można rozpoznać po żółtych zaciskach. Napęd na wszystkie koła zapewnia skrzynia PDK.
Poza zaawansowanymi systemami elektroniczymi, w modelu aspirującym do jazdy torowej nie mogło zabraknąć pakietu Sport Chrono Plus. Sportowe fotele i inne elementy wnętrza dostępne są w różnych konfiguracjach obejmujących wykończenie Alcantarą i skórą. Oznaczenie wersji modelowej umieszczono m.in. na zagłowkach i na listwach na progach.
Panamera GTS ma być dostępna od lutego 2012 r. Planowana cena wyjściowa to ok. 116tys. EUR.
Źródło: Porsche