Ford Mustang Boss 302 2013
Ford podczas wystawy w Los Angeles zaprezentował kolejne wcielenie legendarnej odmiany Mustanga – „Boss 302”. Ta wyjątkowa specyfikacja nawiązuje do dziedzictwa kultowej pierwszej generacji modelu z 1970 roku. Fani wyścigowych „muscle-cars” nie powinni być zawiedzeni.
Wersja modelowa na rok 2013 wyróżnia się malowaniem przypominającym auto, którym ścigał się Parnelli Jones w latach 1969-1970. Szare akcenty („Stirling Grey”) takie jak m.in. obudowy lusterek, pas przechodzący przez środek maski, czy kolejne dwa po bokach – tradycyjnie w kształcie kija hokejowego – umieszczone zostały na żółtym lakierze „School Bus Yellow” (dostępna ma być też wersja z czarnym lakierem).
Boss 302 został zbudowany na bazie modelu Mustang GT. Dla zapewnienia lepszego prowadzenia na torze usztywniono i obniżono zawieszenie (przód o 11mm, tył o 1mm). Dodatkowo zastosowano regulowane amortyzatory. Standardowe wyposażenie obejmuje także dziewiętnastocalowe, aluminiowe koła, z oponami Pirelli „P-Zero”. Układ hamulcowy został wzmocniony przez zastosowanie podzepołów sygnowanych przez „Brembo”.
Wewnątrz zainstalowany został m.in. innymi system komunikacji obsługiwany za pomocą głosu – Ford „SYNC”. Sportowe fotele „Recaro” można zamówić w opcji razem z na samoblokującym się mechanizemm różnicowym „Torsen”, zamiast standardowej blokady mechanizmu różnicowego z płytkami z włókna węglowego.
Pięciolitrowy silnik V8 dostarcza 444KM mocy i 515Nm momentu obrotowego, a napęd na tylne koła przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. W sportowej jeździe ma pomagać także specjalne sprzęgło wzorowane na tych, używanych w autach wyścigowych.
Źródło: Ford