Peugeot RCZ R
Niesamowicie odważne i udane coupe francuskiego producenta doczekało się niedawno faceliftingu. Przy tej okazji zaprezentowano prawdziwie sportową wersję oznaczoną literą „R”. 270KM sprawia, że jest to najmocniejszy seryjny model francuskiego producenta w historii.
Silnik 1.6 THP bazuje na poprzedniej jednostce lecz wiele jego części zostało zmienionych na mocniejsze i wytszymalsze. Dzięki temu silnik produkuje 270KM przy 6000 obr./min. i aż 330Nm w zakresie 1900-5500 obr./min. Przyspieszenie od 0-100km/h wynosi 5.9 sekundy a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie wynosi 250km/h.
Inżynierom Peugeot Sport dzięki szerszemu zastosowaniu lekkich materiałów udało się zaoszczędzić 17kg osiągając masę 1280kg.
Wewnątrz odnajdziemy sportowe, pseudo-kubełkowe fotele, mniejszą kierownicę, krótszą gałkę zmiany biegów oraz tabliczki znamionowe Peugeot Sport wraz logo R żebyśmy ani na chwilę nie zapomnieli z jakim autem mamy do czynienia.
Jedną z najciekawszych zmian w wersji R jest seryjnie montowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, dzięki czemu można lepiej wykorzystać moment obrotowy silnika oraz przyczepność oferowaną przez opony Goodyear F1 Asymmetric.
Duże zmiany odnajdziemy także w zawieszeniu: zostało ono delikatnie obniżone i utwardzone, zastosowano amortyzatory o zmienionym poziomie amortyzacj oraz wycentrowano stabilizatory poprzeczne w celu poprawienia zwinności.
Peugeot RCZ R pierwszy raz ukazał się światu na prestiżowym Festival of Speed w Goodwood a oficjalną premierę będzie miał na najbliższym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Źródło: Peugeot