Pagani Zonda Revolution – najszybsze Pagani w historii

„Limits are made to be overcome” – te słowa Horacio Paganiego idealnie oddają idee jaka przyświecała zbudowaniu auta szybszego niż Zonda R. Ważący 1070kg Pagani Zonda Revolution to najszybszy pojazd wśród wszystkich noszących nazwisko znanego producenta. Na rozpędzenie od 0 do 100km/h potrzebuje ok. 2,6sek.

ottani_MG_7042-1

Z zewnątrz Pagani Zonda Revolution można rozpoznać po charakterystycznych elementach aerodynamicznych z przodu i z tyłu auta jak na przykład centralny statecznik pod tylnym spojlerem czy poszerzone wloty powietrza w przednim zderzaku.

IMG_1469

Silnik V12 o pojemności 6l produkcji AMG to ewolucja jednostki montowanej w Zondzie R. Teraz osiąga 800KM i 730Nm w rezultacie czego współczynnik mocy do masy wynosi 748KM/tonę.

IMG_1474

Za przeniesienie mocy na tylne koła odpowiada 6-cio biegowa, sekwencyjna skrzynia. Zmiana przełożenia trwa jedyne 20ms.

IMG_1473

Za system kontroli trakcji oraz ABS odpowiada firma Bosh. Do dyspozycji kierowcy pozostawiono aż 12 różnych ustawień, aby każdy mógł dopasować charakterystykę prowadzenia Zondy do własnych preferencji.

IMG_1501

Zonda Revolution wyposażona jest w aktywny system aerodynamiczny. Za pomocą guzika na kierownicy można sterować położeniem tylnego spojlera w celu obniżenia oporu aerodynamicznego i zwiększenia prędkości maksymalnej. Po przytrzymaniu przycisku dłużej niż 2 sekundy, system działa automatycznie na podstawie algorytmu napisanego przez inżynierów Pagani.

2013-05-26-Pagani-09-0646mm6

Model Zonda Revolution trafił do sprzedaży w cenie 2.2mln EUR netto. Horacio Pagani i jego zespół stworzyli auto, które zachwyca zarówno na torze jak i jako element kolekcji.

Źródło: Pagani

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Entuzjasta i marzyciel z aparatem dla którego jedyne co się liczy w aucie to emocje. @antniem_

Może Ci się również spodoba