Porsche Cayenne Turbo S

Najmocniejszy SUV w ofercie Porsche otrzymał teraz literę S co oznacza, że niesamowite osiągi wersji Turbo zostały podniesione: moc maksymalna wzrosła o 50KM a prędkość maksymalna o 5km/h.

P12_0489

Sprint od 0 do 100km/h trwa jedyne 4.5 sekundy (0,2 sek. szybciej niż wersja Turbo) a prędkość maksymalna wynosi teraz 283km/h (o 5km/h więcej niż Turbo).

P12_0492

W standardzie Cayenne Turbo S wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne połączone z systemem Porsche Dynamic Chassis Control, który praktycznie całkowicie eliminuje wychylenia nadwozia podczas pokonywania zakrętów co przekłada się nie tylko na lepsze właściwości trakcyjne ale także na większy komfort podróżowania.

P12_0436

Sercem Cayenne Turbo S jest znany z Cayenne i Panamery silnik V8 o pojemności 4.8l. W tym przypadku wytwarza 550KM (o 50KM więcej niż Turbo) i 750Nm (o 50Nm więcej niż Turbo). Jak podaje producent, średnie spalanie powinno być identyczne jak w przypadku słabszej wersji Turbo co pozytywnie świadczy o efektywności silnika Turbo S.

P12_0487

W standardzie montowany jest także system Porsche Torque Vectoring Plus odpowiedzialny za rozdzielenie mocy na tylnej osi poprzez aktywne zarządzanie dyferencjałem co pozwala zwiększyć zwinność Cayenne Turbo S podczas codziennego użytkowania.

P12_0490

Dwukolorowy wystrój wnętrza, czarny/czerwony carrera albo czarny/beż luxor, to opcja zarezerwowana wyłącznie dla topowej wersji Cayenne Turbo. Sportowego ducha dodaje pakiet wykończenia wnętrza włóknem węglowym.

P12_0440

Porsche Cayenne Turbo S jest już dostępne w salonach, w Niemczech cena wraz z podatkiem VAT zaczyna się od 151,702 tys. €.

Źródło: Porsche

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Entuzjasta i marzyciel z aparatem dla którego jedyne co się liczy w aucie to emocje. @antniem_

Może Ci się również spodoba