Porsche Cayenne Turbo S
Najmocniejszy SUV w ofercie Porsche otrzymał teraz literę S co oznacza, że niesamowite osiągi wersji Turbo zostały podniesione: moc maksymalna wzrosła o 50KM a prędkość maksymalna o 5km/h.
Sprint od 0 do 100km/h trwa jedyne 4.5 sekundy (0,2 sek. szybciej niż wersja Turbo) a prędkość maksymalna wynosi teraz 283km/h (o 5km/h więcej niż Turbo).
W standardzie Cayenne Turbo S wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne połączone z systemem Porsche Dynamic Chassis Control, który praktycznie całkowicie eliminuje wychylenia nadwozia podczas pokonywania zakrętów co przekłada się nie tylko na lepsze właściwości trakcyjne ale także na większy komfort podróżowania.
Sercem Cayenne Turbo S jest znany z Cayenne i Panamery silnik V8 o pojemności 4.8l. W tym przypadku wytwarza 550KM (o 50KM więcej niż Turbo) i 750Nm (o 50Nm więcej niż Turbo). Jak podaje producent, średnie spalanie powinno być identyczne jak w przypadku słabszej wersji Turbo co pozytywnie świadczy o efektywności silnika Turbo S.
W standardzie montowany jest także system Porsche Torque Vectoring Plus odpowiedzialny za rozdzielenie mocy na tylnej osi poprzez aktywne zarządzanie dyferencjałem co pozwala zwiększyć zwinność Cayenne Turbo S podczas codziennego użytkowania.
Dwukolorowy wystrój wnętrza, czarny/czerwony carrera albo czarny/beż luxor, to opcja zarezerwowana wyłącznie dla topowej wersji Cayenne Turbo. Sportowego ducha dodaje pakiet wykończenia wnętrza włóknem węglowym.
Porsche Cayenne Turbo S jest już dostępne w salonach, w Niemczech cena wraz z podatkiem VAT zaczyna się od 151,702 tys. €.
Źródło: Porsche