Nowy Mercedes-Benz E63 AMG oraz E63 AMG S
Na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Detroit odbędzie się premiera nowej Klasy E63. Po raz pierwszy w historii klasa E AMG będzie dostępna ze stałym napędem na 4 koła 4Matic.

Nowa E63 AMG to jeszcze jeden krok ku indywidualnemu dotarciu do klienta w związku z czym będzie można wybrać spośród dwóch wersji: zwykłej oraz jeszcze ostrzejszej oznaczonej literką S.

Najbardziej zauważalną zmianą stylistyczną jest połączenie przednich lamp w jeden klosz. Gdyby nie masywne wloty powietrza w zderzaku można by pomylić nową E63 z mniejszą siostrą – C63 AMG. Bryła auta nie ma już tak ostrych, prostych linii jak poprzednik – w ich miejsce pojawiły się nadające charakteru masywne krągłości.

Pod maskę nowej E63 AMG trafiła podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 5.5l znana z CLS63 AMG oraz poprzedniej E63 AMG. W „podstawowej” wersji generuje 557KM/5500 obr/min oraz aż 720Nm w przedziale 1750-5250 obr/min.

Pierwszy raz w historii E63 AMG dostępna jest ze stałym napędem na wszystkie koła 4Matic. Rozdzielacz momentu obrotowego przenoszący napęd na przednią oś umieszczony został wewnątrz skrzyni MCT AMG SPEEDSHIFT dzięki czemu nie wymaga dodatkowego miejsca. Napęd rozdzielany jest pomiędzy oś przednią i tylną w stosunku 33%/67%.

Aby zniwelować efekt podsterowności podczas agresywnego wchodzenia w zakręty wersje 4Matic wyposażono w specjalnie skalibrowany system ESP. Dzięki kompleksowej konstrukcji i użyciu lekkich materiałów czteronapędowa limuzyna AMG jest cięższa tylko o 70kg od tylnonapędowej. Warto wspomnieć, że jedynie zamawiając sedana będziemy mieli możliwość wyboru napędu – wersja kombi dostępna będzie wyłącznie z napędem 4Matic.

Wartość trzycyfrowa pojawia się na prędkościomierzu już po 4,2 sekundy. Wersja wyposażona w napęd 4Matic jest równo o 0,5 sekundy szybsza i przyspiesza od 0-100km/h w 3,7 sekundy! Prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250km/h.

Wnętrze pozostało praktycznie niezmienione co oznacza, że odnajdziemy tu udane połączenie sportowego charakteru oraz luksusu. Deskę rozdzielczą wykończono plastikiem w kolorze fortepianowej czerni oraz aluminiowymi detalami. Jeśli tylko przejdzie nam ochota na wsłuchiwanie się w pracę silnika podróż umili nam zestaw grający BeoSound sygnowany przez Bang&Olufsen.

Topową wersję oznaczono S-Model i tym samym zrezygnowano z opcji Performance Pack. Dzięki mocy 585KM i momentowi aż 800Nm E63 AMG S-Model jest najszybszym i najmocniejszym autem w swojej klasie. Aby możliwe było korzystanie z tych osiągów bez żadnych kompromisów E klasa z magiczną literką S na tylnej klapie dostępna będzie wyłącznie z napędem 4Matic.

Jednak najważniejszą opcją dostępną w S-Model jest seryjny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu tylnej osi. Takie rozwiązanie skutkuje nie tylko poprawieniem trakcji oraz dynamiki ale także potrafi dostarczyć jeszcze więcej radości z jazdy, szczególnie na torze. Kupując S-Model będzie można także zamówić ceramiczne hamulce, opcję niedostępną dla „zwykłej” wersji.

Nowa klasa E63 AMG w podstawowej wersji dostępna będzie w kwietniu. Na S-Model oraz 4Matic przyjdzie nam poczekać 2 miesiące dłużej czyli do czerwca.
Źródło: Mercedes-Benz

