Abarth na Salonie Samochodowym Bolonia 2010

Na salonie w Bolonii Abarth zaprezentował pakiet „esseesse” do 500C i Punto Evo oraz model 695 Tributo Ferrari w kolorze Żółty Modena.

Silnik Abartha Punto Evo wraz z firmowym pakietem tuningowym „esseesse” osiąga moc 180KM (15KM więcej niż wersja bazowa) oraz 270Nm momentu obrotowego(20Nm więcej). Dzięki temu Punto Evo esseesse osiąga „setkę” w 7,5 sekundy i osiąga prędkość 216km/h.

Z zewnątrz pakiet esseesse poznamy po białych, 18-calowe obręczach aluminiowych. Prezentowany kolor to Szary Campovolo, którego nazwa pochodzi od portu lotniczego, działającego po dziś dzień, znajdującego się naprzeciwko historycznej siedziby firmy Abarth na ulicy Corso Marche w Turynie. To tam młody Karl Abarth kupował lakier do swoich aut, identyczny jak ten używany do malowania myśliwców.

Wewnątrz, dzięki pakietowi esseesse, znajdziemy skórzane fotele „Abarth Corse by Sabelt”  oraz w system nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM MAP z funkcją telemetrii stworzoną we współpracy z Magneti Marelli.

500C „esseesse” legitymuje się mocą 160KM i momentem obrotowym 230Nm. Jest dostępny jest z eleganckim nadwoziem w dwóch odcieniach – szarym Campovolo i szarym Pista – z białą, chromatyczną linią, elementem oddzielającym i zarazem łączącym dwie dusze tego samochodu: elegancję kabrioletu u góry i ponadprzeciętne osiągi zestawu „esseesse” poniżej.

Prezentowany model 500C „esseesse” wyposażony jest w oryginalny tłumik „Record Monza” (podwójny ze zmiennym ciśnieniem zwrotnym), który wygłusza dźwięk silnika powyżej 4000 obr/min. Ma on również, podobnie jak Punto Evo, system nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM z funkcją telemetrii.

Salon Samochodowy w Bolonii był też okazją do zaprezentowania Abartha 695 Tributo Ferrari, powstałego we współpracy z marką z Maranello, w kolorze Żółty Modena. Jest to najszybsza i najlepsza pod względem osiągów drogowa wersja „pięćsetki” w historii. Łączy w sobie takie wartości jak: pasja uzyskiwania najlepszych osiągów, wyścigowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły oraz włoski styl – bliskie zarówno Abarthowi jak i Ferrari

Oprócz tego Abarth zaprezentował modele przygotowane tylko do sportu jak np. model Formuły Aci-Csai-Abarth.

Źródło: Abarth

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Entuzjasta i marzyciel z aparatem dla którego jedyne co się liczy w aucie to emocje. @antniem_

Może Ci się również spodoba