Mercedes E63 AMG
Nowy Mercedes E 63 AMG w 2012 napędzany będzie nowym silnikiem V8 biturbo.
Niektórym się to podoba, innym nie bardzo. Warto jednak nie zrażać się na samym początku. Mimo iż pojemność zmalała z 6.3 na 5.5 litra, to moc pozostała ta sama i wynosi 525KM i 700Nm. Dla tych, którym to nadal nie wystarcza jest pakiet AMG Performance, dzięki któremu moc rośnie do 557KM, a moment do 800Nm.
Dzięki temu „setkę” zobaczymy już odpowiednio po 4,3s w wersji podstawowej i po 4,2s w wersji AMG Performance. Prędkość w obu przypadkach ograniczona jest elektronicznie do 250km/h.
Pomimo dużej pojemności samochód legitymuje się niskim spalaniem, które ma wynosić 9,8l/100km (o 2,8l/100km mniej niż poprzednik). Spadek ten osiągnięto min. przez zastosowanie systemu Start/Stop.
Zmianie nie uległa tylko jednostka napędowa, firma z Affalterbach zdecydowała się na kilka poprawek. Z zewnątrz pojazd wyróżniają alufelgi o specjalnym wzorze oraz napis „V8 BITURBO” znajdujący się na przednich nadkolach.
W środku zawitała kierownica z CLSa wraz z nowymi wykończeniami.
Auto trafi do salonów we wrześniu tego roku. Cena ok. 106tys euro. Pakiet AMG Performance to wydatek dodatkowych 8 tyś.
Źródło: Mercedes-Benz