Megane R.S. Trophy

Renault wprowadza jeszcze mocniejszą odmianę modelu Megane R.S. Wersja „Trophy” wyróżnia się m.in. mocą 265KM, specjalnie zestrojonym zawieszeniem „Cup” oraz akcentami stylistycznymi. Planowana jest produkcja 500 egzemplarzy.

Wszystkie zmiany w stosunku do podstawowego modelu Megane R.S. mają na celu zapewnić niesłabnące uczucie radości z prowadzenia i dostarczać kierowcy jeszcze więcej satysfakcji. Co ciekawe, producent zapewnia, że osiągnął to bez utraty komfortu jazdy i wszechstronnego charakteru auta.

Inżynierowie Renault Sport zwiększyli moc dwulitrowego silnika do 265KM i moment obrotowy do 360Nm (dostępny w sotsunkowo szerokim zakresie – od 3 do 5 tys. obrotów). Podniesienie tych wartości było możliwe m.in. dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania (z 2,3 do 2,5 bara). Wlot powietrza został specjalnie przeprojektowany w celu dostosowania do większego ciśnienia i wyższych temperatur.

Prędkość maksymalna wzrosła do 254km/h, a czas przyspieszania do pierwszej setki spadł o 0,1s. i wynosi równe 6sek. Równocześnie z podniesieniem osiągów producent zapewnia, że Megane R.S. Trophy spala mniej paliwa w cyklu mieszanym niż specyfikacja R.S.

Trophy korzysta z dostrojonego zawieszenia „Cup” oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Standardowe wyposażenie obejmuje też czarne dziewiętnasto calowe obręcze „STEEV” i nowe- inspirowane Formułą 1 – opony „Bridgestone Potenza RE050A”. Asymetryczny wzór bieżnika i jego budowa mają zapewniać wyjątkową przyczepność i stabilność auta  w każdych warunkach.

Z zewnątrz specyfikację Trophy można rozpoznać m.in. po czarnym dachu, nowym tylnym spojlerze czy charakterystycznej kalkomanii. Poza nowym żółtym lakierem auto dostępne będzie także w kolorze szarym, czarnym lub białym.

Do wyposażenia standardowego należą też fotele Recaro i centralny wyświetlacz. Nowością jest system „R.S. Monitor”, który rejestruje w czasie rzeczywistym ustawienia i parametry auta i wyświetla je na ekranie. To ukłon Renault Sport w kierunku tych kierowców, którzy zamierzają spędzać dużo czasu na torze. Oczywiście, nie zabrakło także tabliczki z oznaczeniem numeru egzemplarza.

Wersja Trophy zostanie wyprodukowana w liczbie 500 sztuk i poza Francją będzie dostępna w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Austrii i Słowenii. Cena we Francji zaczyna się od 35,5tys. EUR, a zamówienia przyjmowane są od 20 czerwca.

Nazwa nowej specyfikacji Megane R.S. nawiązuje do auta wyścigowego zbudowanego przez Renult Sport, „przypominającego” seryjny model.

Oficjalna prezentacja Megane R.S. Trophy została zapowiedziana na 17 czerwca 2011. Bedzia miała miejsce podczas „Renault Sport Day”, na torze Nürburgring.

Megane R.S. Trophy stara się odwoływać do wyścigówki Megane Trophy, ale – jak widać – potrzeba dużej wyobraźni, żeby uchwycić jakiekolwiek podobieństwa.

Źródło: Renault

Może Ci się również spodoba