Lexus IS-F 2010
Lexus przedstawił najnowszą wersję swojego sedana. Do najciekawszej zmiany niewątpliwie należy szpera marki Torsen.
Wizualnie model 2010 można odróżnić od poprzednika po nowych 19 calowych felgach. Reszta jest dokładnie taka sama. Dalej widać przedziwne podwójne końcówki wydechu, agresywną linię zderzaków a także ogromne wloty powietrza.
Główne zmiany dotyczą przeniesienia napędu. Znajdziemy tam pierwszą na świecie 8 stopniową przekładnię automatyczną Sport Direct-Shift. Łączy ona w sobie komfort w trybie automatycznym i szybkość godną sportowego sedana w trybie półautomatycznym. Dzięki temu dzieło japońskich inżynierów jest w stanie jeszcze dokładniej przenieść całą swoją moc na asfalt.
Co więcej auto posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu marki Torsen. 416 koni, generowaną przez 5 litrowy, 8 cylindrowy motor, jest przez to łatwiej wykorzystać szczególnie na krętych partiach drogi. Lexus szczyci się tym, że litera „F” użyta w nazwie pochodzi od japońskiego toru Fuji gdzie ten model był testowany i dostrajany. Wszystkie te udogodnienia dostępne są w standardzie.
Na razie brak informacji kiedy nowy IS F miałby się pojawić w salonach i w jakiej cenie.
Źródło: Lexus, fot. Lexus