Jaguar XFR-S Sportbrake – pierwsze sportowe kombi w historii Jaguara

Przed nadchodzącym Salonem Samochodowym w Genewie brytyjska marka pokazała odświeżoną gamę modeli XF. Wśród nich zdecydowanie najciekawszą pozycją jest najmocniejszy XF, od teraz dostępny także w nadwoziu kombi.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_12_(81357)

W kwestii technicznej to nic nowego – Sportbrake jest praktycznie taki sam jak wersja sedan.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_24_(81354)

Pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 5.0l wspomagany kompresorem. Osiąga 550KM mocy i 680Nm momentu obrotowego.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_17_(81343)

Osiągi są identyczne jak w przypadku XFR-S sedan czyli czas 0-100km/h wynoszący 4.8 sekundy oraz prędkość maksymalna 300km/h (ograniczona elektronicznie) – o 50km/h więcej niż niemiecka konkurencja.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_15_(81352)

Napęd trafia wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiobiegowej przekładni z funkcją Quickshift oraz sterowanego elektronicznie dyferencjału.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_23_(81350)

Charakterystyka zawieszenia XFR-S Sportbrake została zmieniona i na nowo ustawiona względem wersji sedan aby mimo dodatkowej masy i możliwego większego obciążenia auto wciąż prowadziło się możliwie pewnie i bezpośrednio.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_31_(81367)

Tylny zderzak jest dłuższy i zawiera dyfuzor, który zwiększa stabilność tylnej osi.

Jag_15MY_XFR-S_Sportbrake_Image_250214_18_(81347)

Przy okazji Jaguar potwierdził także, że pakiety stylistyczne R-Sport będą dostępne także dla zwykłych, niesportowych modeli XF.

Źródło: Jaguar

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Entuzjasta i marzyciel z aparatem dla którego jedyne co się liczy w aucie to emocje. @antniem_

Może Ci się również spodoba