Ferrari 458 Spider

Oficjalna premiera otwartej wersji podstawowego modelu Ferrari odbędzie się podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Jednak wcześniej producent zdecydował się ujawnić podstawowe informacje dotyczące 458 Spider.

Ferrari 458 Spider w jednym nadwoziu łączy dwie wyjątkowe cechy – centralnie umieszczony silnik V8 napędzający tylne koła oraz twardy, pełnowymiarowy, całkowicie chowany dach.

W celu utrzymania sportowego charakteru i dostarczenia maksymalnej radości z prowadzenia tego auta specjalnie zestrojono zawieszenie typu „multilink” oraz poprawiono reakcję pedału gazu. Nawet dźwięk silnika został wyostrzony, żeby zapewnić właściwe wrażenia podczas jazdy ze złożonym dachem.

Z zewnątrz 458 Spider z rozłożonym dachem można odróżnić od od tradycyjnej wersji przede wszystkim po zasłoniętym silniku. Pokrywa w kolorze nadwozia skrywa wolnossącą jednostkę z bezpośrednim wtryskiem – 4,5l. w układzie V8, o mocy 570KM osiąganej przy 9tys. obrotów. Moment obrotowy wynosi 540Nm przy 6tys. obrotów. Charakterystyczne wloty powietrza zapewniają dopływ powietrza do silnika, a także do chłodzenia oleju i sprzęgła.

Ferrari 458 Spider waży 1430kg, przy czym 42% wagi obciąża przednią oś. Na przyspieszenie od 0 do 100km/h potrzebuje mniej niż 3,4sek. Napęd na tylną oś przenoszony jest poprzez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię „F1”, obsługiwaną za pomocą łopatek. .

Sportowe prowadzenie mają zapewnić wyrafinowane systemy elektroniczne takie jak np. E-Diff3, kontrola trakcji „F1-Trac”, czy specjalny ABS.

Wykonany z aluminium dach został tak zaprojektowany, żeby doskonale pasował do linii nadwozia, a po schowaniu nie zaburzał aerodynamiki auta. Jest lżejszy od tradycyjnego miękkiego dachu i otwiera się w czasie 14 sek. Cena Ferrari 458 Spider nie została jeszcze podana.

Źródło: Ferrari

Może Ci się również spodoba