Dzień AMG w Stacji Mercedes
W sobotę, na zakończenie sezonu działania Stacji Mercedes niemiecka marka zorganizowała nieduże wydarzenie plenerowe – Dzień AMG.
Była to okazja do zaprezentowania wszystkim zainteresowanym najciekawszych modeli Mercedes-AMG. Już na samym wejściu, gości witał C63 w wersji coupe.
Korzystając z silnika V8 biturbo, samochód ten generuje 476 KM i 650 Nm, co pozwala mu setkę osiągać w 4 s.
Wersja coupe od sedana odróżnia przede wszystkim tył, który jest szerszy niż w sedanie. Dzięki temu samochód wygląda dużo agresywniej i bardziej wulgarnie.
Zaraz obok wersji coupe znajdowały się inne C klasy AMG.
Jedną z nich była biała C63S w wersji sedan. S z jej nazwy oczywiście oznacza podniesienie mocy. Taka sama jednostka co w AMG ,,bez S” tutaj jest w stanie dać z siebie 510 KM i 650 Nm.
Kolejną klasą C z logiem AMG był Mercedes-AMG C43, czyli model powstały poprzez zmianę nazwy dotychczasowego zwykłego mercedesa C450 z pakietem stylistycznym AMG Sport.
Trzylitrowe V6 dysponuje niemałą mocą 367 KM i 520 Nm, dzięki czemu setkę osiąga w 4.7 s, a niektóre elementy zawieszenia pochodzą z mocniejszego modelu C63. Choć jest on wyraźnie mniejszy od swoich kumpli, a silnik nie jest montowany przez pojedynczego mechanika, w pełni zasługuje na miano małego AMG.
Wewnątrz można było spotkać instruktorów AMG Driving Academy, którzy na codzień prowadzą szkolenia w ramach AMG Driving Academy.
Ważniejszy wewnątrz był flagowy samochód AMG stworzony do konkurowania w segmencie GT, czyli AMG GT, w wersji S.
Jego silnik to prawie takie samo V8 biturbo, generujące 510 KM i 650 Nm, co w C63S. Jednostka ta jest zaprojektowana z myślą o minimalizacji swej wielkości i masy. Przez to obie turbosprężarki wciśnięte są w przestrzeń pomiędzy cylindrami układu V.
Tym co odróżnia silnik zastosowany w klasie C od GT jest zastosowanie suchej miski olejowej w celu obniżenia miejsca mocowania jednostki w AMG GT
Jak zwykle wokół takich wydarzeń gromadzi się mnóstwo ciekawych gości. Tutaj pojawił się stuningowany przez PP Performance C63S AMG. Dzięki modyfikacjom ze standardowych parametrów moc podniesiona jest do 620 KM, a moc do 820 Nm. Dzięki temu przyspieszenie do 100 km/h skróciło się 0.3 s, co oznacza 3.5 s.
Przeróbkom tym towarzyszyło dość konkretne obniżenie zawieszenia.
Dzień AMG na zamknięcie sezonu Stacji Mercedes uważam za udane wydarzenie, pasujące do klimatu leniwej letniej kawiarni lekko powiązanej z marką Mercedes-Benz.