Ostatni Lexus LFA zjechał z linii produkcyjnej
W ostatni piątek 14 grudnia 2012 r., równo po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji, z fabryki Motomachi wyjechał ostatni egzemplarz Lexusa LFA.
Produkcja Lexusa LFA ruszyła 15 grudnia 2010r. Za produkcję odpowiadało 170 wyselekcjonowanych pracowników. Technologie użyte przy produkcji LFA będą wykorzystywane w nowych modelach Lexusa.
W ciągu jednego dnia z fabryki w Motomachi wyjeżdżał tylko jeden egzemplarz LFA. Każdy z nich poddawany był skomplikowanym testom w skład których wchodziły m. in. testy na torze zlokalizowanym przy fabryce.
LFA to pierwszy „supercar” w historii Lexusa a proces jego tworzenia zaczynał się od pustej kartki. Pod maską pracuje zaprojektowany od podstaw silnik V10 o pojemności 4.8l, mocy 552KM i momencie obrotowym 480Nm. Na osiągnięcie prędkości 100km/h LFA potrzebuje 3.7 sek.
W 2011r. pojawił się Nurburgring Package, który obejmował modyfikacje silnika (+10KM), nowe ustawienia skrzyni biegów oraz agresywniejszy pakiet aerodynamiczny. Powstało jedynie 50 sztuk LFA Nurburgring, wszystkie w ramach limitu 500 sztuk LFA. Ostatnim wyprodukowanym LFA był właśnie Nurburgring Package.
Lexus LFA jest niesamowitym popisem pasji oraz japońskiej inżynierii. Głównym atutem LFA był sposób w jaki kierowca był zaangażowany w jazdę i ile czerpał z niej przyjemności co potwierdzali dziennikarze motoryzacyjni z całego świata. Warto wspomnieć, że Lexus sprzedał wszystkie 500 sztuk LFA w czerwcu 2010, na pół roku przed rozpoczęciem produkcji.
Źródło: Toyota