Subaru BRZ
Od jakiegoś czasu rynek japoński nie pokazał nic nowego. Powiew świeżości wprowadziło Subaru (przy współpracy z Toyotą) wypuszczając całkiem nowy pojazd.
Samochód wraca do sportowych korzeni. Dość niska masa (1220kg), wysokoobrotowy silnik, napęd na tył oraz ograniczenie elektroniki do minimum to coś dla najbardziej wymagających klientów.
Klasyczne dwudrzwiowe nadwozie, niska linia dachu, krótkie zwisy oraz liczne obłe detale uwydatniają agresywny charakter samochodu.
Z tyłu w oczy od razu rzucają się dwie niezależne chromowane końcówki wydechu o owalnym kształcie, miedzy nimi znajduje się dyfuzor.
Dwulitrowy silnik w układzie boxer zamontowany nad przednią osią generuje 200 KM i 205Nm momentu. Moc przenoszona jest tylko na tylne koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia automatyczna z możliwością zmiany biegów za pośrednictwem łopatek zlokalizowanych przy kierownicy.
Niedługo po wypuszczeniu cywilnej wersji Subaru zaprezentowało wyścigową wersję BRZ GT300. Samochód posiada ten sam 2-litrowy silnik dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę. Subaru zapowiada starty tego samochodu w klasie GT300 jaki i SuperGT (w Japonii).
Źródło: Subaru