Porsche 911 GT2 RS: 700 KM, tylna oś skrętna i tylny napęd

Najszybsze i najmocniejsze drogowe Porsche 911. Jego sercem jest bokser biturbo o mocy 700 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Przy masie własnej 1470 kg GT2 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe Porsche 911 GT2 RS jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6 litrowym silnikiem poprzednika. 

Jednostka najnowszego 911 bazuje na 3,8-litrowym silniku z Turbo S, rozwijającym 580 KM. Aby dodatkowo podnieść moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość powietrza. Nowy, dodatkowy układ chłodzenia zapewnia optymalne chłodzenie spryskuje chłodnicę powietrza doładowującego wodą. Powoduje to spadek temperatury gazu w zakresie nadciśnienia i zapewnia optymalną moc nawet w ekstremalnych warunkach. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo, a jednocześnie wyróżnia się emocjonującym, niepowtarzalnym brzmieniem.

GT2 RS otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport. Pokaźne wloty i wyloty powietrza oraz imponujące tylne skrzydło podkreślają fakt, że zarówno formę, jak i wygląd pojazdu dyktuje aerodynamika. Duże, szerokie koła (z ogumieniem w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu) pomagają w zapewnieniu wyśmienitej skuteczności hamowania i ekstremalnych przeciążeń w zakrętach. 911 GT2 RS w standardzie ma hamulce Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych Sport Design, wloty powietrza po bokach oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR), podobnie jak liczne elementy wykończenia kabiny. Ponadto maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu. Oba panele mają szerokie zagłębienie.

Osiągi mają to do siebie, że zawsze można je podkręcić – nawet w przypadku Porsche 911 GT2 RS. Z tego względu inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zbić masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu. Dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonano tu z karbonu.

Magnezowe obręcze kół pozwalają ograniczyć zarówno masę własną, jak i masy nieresorowane. Charakterystyczny wygląd samochodu podkreśla centralny pas w kolorze karoserii, przedzielający pokrywę bagażnika i dach z deseniem włókna węglowego.

W kabinie pasażerskiej 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym. Wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego. Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.

Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na jeszcze precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu.

Porsche Design połączyło swe siły z oddziałem Porsche Motorsport i stworzyło zegarek 911 GT2 RS Chronograph, zarezerwowany wyłącznie dla nabywców nowego Porsche 911 GT2 RS. Jego sercem jest pierwszy mechanizm zegarowy opracowany przez Porsche Design, efekt trzyletnich prac projektowych (kaliber 01.200). Zegarek ma funkcję flyback i mostek o zoptymalizowanym rozkładzie obciążenia oraz certyfikat zgodności COSC. Jego obudowę wykonano z lekkiego tytanu. Liczne detale czasomierza odwołują się do nowego modelu Porsche: rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy 911 GT2 RS, tarczę wykonano z karbonu, a jej wzór nawiązuje do panelu wskaźników samochodu. 911 GT2 RS oraz jego zegarkowy odpowiednik dostępne są w Centrach Porsche na całym świecie. Pojazd i chronograf są produkowane indywidualnie, zgodnie z życzeniami nabywcy, i dostarczane w komplecie. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu i trafi do sprzedaży 30 czerwca 2017 r.

Porsche 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 PLN z podatkiem VAT i w lokalnej specyfikacji wyposażenia. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.

Może Ci się również spodoba