Nissan GT-R 2012
Nissan zaprezentował nowego GT-Ra w wersji na rok 2012. Właściwie jest to po prostu odnowiona i nieco poprawiona wersja tegoż samochodu, lecz przekonajmy się co zostało ulepszone.
Z zewnątrz odświeżony GT-R wyróżnia się przeprojektowanym zderzakiem przednim, w którym zastosowano podwójne „płetwy” i diody LED do jazdy dziennej.
W oczy rzucają się też nowe felgi Hyper Blue Black Chrome. Dzięki zastosowaniu nowych elementów i opon, poprawie uległ współczynnik oporu powietrza o 10 procent i wynosi teraz Cx=0,26
Niewielkie zmiany spotkały wnętrze samochodu. Kabina pasażerska otrzymała poprawioną deskę rozdzielczą, zastosowano także dodatkowe wykończenia z włókna węglowego oraz ozdobne elementy z chromu. ,,Zwykły” system dźwiękowy Bose® zastąpiono zestawem Bose® Precision Sound System dostępnym wcześniej wyłącznie w modelu GT-R Egoist.
Fotele zostały przeprojektowane i oferują lepsze trzymanie boczne.
Mówiąc o ulepszeniach nie możemy zapomnieć o silniku. Zmodyfikowana jednostka osiąga moc 550 KM (+20KM) i 632 Nm (+20Nm) momentu obrotowego. Zwiększenie parametrów silnika udało się uzyskać bez zwiększenia spalania. Co więcej, producent twierdzi, że spadło do 13,8L/100km.
W modelach przystosowanych do ruchu lewostronnego, w których kierowca i wał napędowy dociążają prawą stronę auta, inżynierowie Nissana ustawili zawieszenie asymetryczne dla prawej i lewej strony. Wszelkie zmiany w układzie jezdnym spowodowały wzrost przyczepności między oponą a nawierzchnią oraz gładsze prowadzenie auta.
Od przyszłego roku pojawić ma się wersja zwana „For TRACK PACK”. Obejmuje ona zmiany zawieszenia, więcej elementów wykonanych z włókna węglowego oraz wiele rozwiązań zaczerpniętych wprost z toru wyścigowego. W cele zredukowania masy, zrezygnowano z tylnej kanapy oraz części zbędnego, „ciężkiego” wyposażenia.
Źródło: Nissan,