Nissan 370Z GT Edition
40 lat temu z linii produkcyjnej zjechał pierwszy Datusn 240Z. Dziś Nissan prezentuje nam specjalną wersję 370Z stworzoną właśnie na tę okazję.

Ducha „zetki” widać prawie wszędzie. Silnik pozostał sześciocylindrowy (zmienił się tylko układ cylindrów, z rzędowego na układ V), a nazwa modelu sugeruje jego pojemność: 3,7 litra. Napęd, tak jak na samym początku produkcji przekazywany jest tylko na tylnią oś.

Samochód stoi na 19-calowych felgach RAYS z kutego aluminium w kolorze antracytu. Nadwozie w specjalnym kolorze (metaliczna czerń, perłowa biel lub specjalnie stworzonym lakierem „Black Rose”) zdobią pasy z kalkomanią GT, które doskonale kontrastują z każdym z nich.

Zmienione zawieszenie zapewnia idealną równowagę pomiędzy komfortem i precyzją prowadzenia. Komfort jazdy podnosi nowa izolacja dźwiękowa płyty podłogowej, dzięki której zmniejszony został dopływ hałasu.

Silnik V6 wykonany w całości z aluminium jest bardzo elastyczny i jednocześnie ekonomiczny. Dzięki wprowadzeniu bezstopniowej regulacji faz rozrządu VVEL (Variable Valve Event and Lift) silnik rozwija moc 328 KM i moment obrotowy sięgający 363Nm. Do wyboru mamy 7-biegową skrzynię automatyczną lub 6-biegową manualną. Ta druga wyposażona jest w opracowany przez Nissana system Synchro Rev Control. System włączający się w trybie S steruje prędkością obrotową silnika w trakcie zmiany biegów w sposób przypominający międzygaz (jednoczesne naciskanie pedału przyspieszenia i hamulca). „Automat” wyposażony jest w układ Adaptive Shift Control „uczący się” stylu jazdy kierowcy i dostosowujący do niego sposób zmiany przełożeń.

Pomimo tych wszystkich nowości GT Edition kosztuje mniej niż standardowa wersja. Połączenie przepięknej sylwetki i doskonałych osiągów przyciąga entuzjastów z całego świata.
Źródło: Nissan

