Nowy Mercedes CLS 63 AMG

Mercedes-AMG udostępnił szczegółowe informacje o nowym modelu CLS 63 AMG. Auto zaprezentowane na targach samochodowych w Los Angeles, ma być dostępne na rynku od marca 2011 roku. Wygląda na to, że rozprzestrzeniający się trend „downsizingu” dotarł także i do AMG.

Nowy model ma kontynuować tradycję poprzedników – CLS 55 i C63, obecnych na rynku od 2004 roku. CLS 63, zgodnie z zamierzeniem producenta , ma wyznaczać nowe standardy stylistyki, prowadzenia i wydajności.

Kluczową zmianą w stosunku do poprzedniego modelu jest zastosowanie mniejszej jednostki napędowej. Wykorzystywany dotychczas wolnossący silnik został zastąpiony nowym, zaawansowanym technologicznie 5,5-litrowym V8 biturbo. Producent przedstawia mniejszą jednostkę jako mocniejszą i bardziej wydajną od ponad sześciolitrowej poprzedniczki. W nowym modelu możemy liczyć na 525KM mocy i 700Mn momentu obrotowego w standardzie.

Gdyby podstawowe osiagi okazały się niewystarczające, można zdecydować się na pakiet „AMG Performance”. Dzięki zwiększonemu ciśnieniu sprężania powietrza moc maksymalna podnosi się do 557KM, moment obrotowy osiąga 800Nm, a przyśpieszenie od 0 do 100km/h skraca się z 4.4 do 4.3 sekund. Tak ulepszony silnik rozpoznamy po pokrywie wykonanej z włókna węglowego.

Wyrafinowana elektronika sterująca pracą jednoski napędowej, a także zaawansowane technologicznie podzespoły zapewniają znaczące zmniejszenie zużycia paliwa, w stosunku do dotychczasowego modelu. Producent zapewnia, że średnie spalanie nowego CLS 63 AMG  wynosi poniżej 10L na 100km, co jest imponującym wynikiem, biorąc pod uwagę osiągi auta.

Swój udział w ograniczeniu ilości zużywanego paliwa ma także siedmiobiegowa przekładnia „AMG SPEEDSHIFT MCT-7”. Wpływ na prowadzenie ma wybór odpowiedniego trybu pracy. W zależności od ustawionej opcji zmienia się zarówno tryb pracy skrzyni biegów jak i charakterystyka zawieszenia, za której ustawienia odpowiada opcjonalny system „AMG Ride Control”. Kierowca ma do wyboru takie opcje jak „Controlled Efficency” (aktywuje system stop/start), „Sport”, „Sport +”, „Manual”, czy też funkcję „Racing Start”.

Z zewnątrz wygląd nowego CLS 63 AMG ma nawiązywać do modelu SLS AMG – szczególnie zwracająca uwagę duża gwiazda na osłonie chłodnicy. Od podstawowej wersji odróżnia się m.in. charakterystyczną maską, czy poszerzonymi błotnikami z napisami „V8 Biturbo”. Według producenta model ten ma być pierwszym seryjnym autem osobowym, które standardowo wyposażone jest w przednie lampy wykonane w technologii LED High Performance.

Specyfikacja „AMG Performance” obejmuje m.in. czerwone zaciski hamulców, spoiler z włókna węglowego na pokrywie bagażnika, a także kierownicę pokrytą Alcantarą. Opcjonalnie dostępne będą też takie dodatki jak np. ceramiczne tarcze hamulcowe, czy blokada dyferencjału.

Przeprojektowane wnętrze, charakterystycznie „obejmujące” kierowcę, wykonano z elementów wysokiej jakości. Charakterystyczne dla wersji AMG są m.in. sportowe fotele i trójramienna kierownica.

Nowy CLS 63 AMG do sprzedaży ma trafić w marcu, a jego cena w Europie ma wynosić ok 115tys. EUR. Za pakiet „AMG Performance” trzeba będzie dopłacić ok. 7,7tys. EUR. Zobaczymy, jak zostanie przyjęte zmniejszenie pojemności silnika w tym ekskluzywnym modelu i czy średnie spalanie i imponujące osiągi okażą się wystarczające dla przyszłych i obecnych klientów.

Źródło: Mercedes-AMG

Może Ci się również spodoba