Aston Martin Vantage Roadster N420

Najmniejszy Aston będzie dostępny także bez dachu. Choć inżynierowie zapowiadają niższą niż w coupe masę to i tak najważniejszy wydaje się być wzrost współczynnika lansu, bo to chyba najważniejszy cel cabrioletów.

Dzięki zastosowaniu włókna węglowego w tylnym dyfuzorze, przednim zderzaku oraz szkielecie felgi Vantage N420 jest o 27kg lżejszy od wersji coupe. Sami przyznacie, że nie jest to astronomiczny wyniki.

Z drugiej strony, mając na uwadze modyfikacje jakie auto bez dachu musi przejść aby utrzymać sztywność nadwozia, masa niższa niż w coupe jest już osiągnięciem samym w sobie i chyba to było głównym celem inżynierów Astona Martina.

Astona Martina Vantage N420 poznamy po masywniejszej masce, nowych obręczach kół oraz przezroczystych kloszach tylnych lamp. Inna niż w wersji z twardym dachem jest także końcówka wydechu.

Pod maską pracuje ten sam co w Vantage silnik V8 o mocy 420KM. Dzięki zrzuceniu 27kg N420 przyspiesza od 0 do 100km/h w 4,7sek czyli o 0,2sek szybciej niż podstawowa wersja.

Kupując Vantage N420, w standardzie otrzymujemy pakiet SportPack zapewniający sztywniejsze nastawy zawieszenia.

Tylko jaki charakter ma mały Aston? Przejażdżka po mieście ze zdjętym dachem stanie się mało komfortowa z powodu twardego zawieszenia. Szaleństwa na torze autem niegrzeszącym sztywnością też nie są najlepszą opcją. Ale z drugiej strony sama wyprawa na tor może  być wspaniałą przygodą.

Źródło: Aston Martin

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Entuzjasta i marzyciel z aparatem dla którego jedyne co się liczy w aucie to emocje. @antniem_

Może Ci się również spodoba