Oto nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S (991)

Po czterdziestu latach od kiedy świat ujrzał pierwsze Porsche 911 Turbo producent z Zuffenhausen przedstawił najnowszą generację Turbo, będącego połączeniem niesamowitych osiągów i codziennej praktyczności.

P13_0331

Nowe Turbo ma o 100mm dłuższy rozstaw osi, wyposażono je w system aktywnej kontroli przechyłów (PDCC), nowy napęd na cztery koła oraz skrętną tylną oś (o 2,8 stopnia). Poniżej 50km/h skręca ona w kierunku przeciwnym do osi przedniej co daje efekty równe skróceniu rozstawu osi o 250mm. Powyżej 80km/h tylna oś skręca się w tym samym kierunku co oś przednia zwiększając stabilność prowadzenia.

P13_0324

Umieszczony za tylną osią sześciocylindrowy, podwójnie-doładowany silnik boxer o poj. 3.8l generuje 520KM w Turbo i 560KM w Turbo S i przenosi moc na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni PDK. Dzięki zmianom przy odprowadzaniu ciepła z silnika i skrzyni biegów udało się uzyskać 16% wzrost efektywności.

P13_0341

Sprint od 0-100km.h trwa 3,2 sekundy w przypadku Turbo z pakietem Sport Chrono (0,1s szybciej niż poprzednie Turbo S), Turbo S na osiągniecie prędkości trzycyfrowej potrzebuje niewiele ponad 3 sekundy.

P13_0314

Wnętrze zostało całkowicie odmienione i zbudowane w oparciu o aktualną generację Porsche Carrera. W Turbo S odnajdziemy dwukolorowe, czarno-czerwone wykończenie, sportowe fotele oraz system nagłośnienia Bose. Po raz pierwszy, jako opcja, dostępny jest także system dźwiękowy marki Burmester.

P13_0310

W nowym Turbo zastosowano także po raz pierwszy system aktywnej aerodynamiki (PAA). Poza ruchomym tylnym spojlerem (3 ustawienia) zastosowano regulowaną przednią lotkę pod zderzakiem (także 3 ustawienia). Dzięki temu aerodynamika auta może być dostosowana do aktualnych potrzeb generując najmniejszy opór i docisk (prędkość i ekonomia) albo największy docisk kiedy przednia lotka jest całkowicie wysunięta a tylne skrzydło jest uniesione.

911 Turbo S Coupé

911 Turbo S seryjnie wyposażone będzie w ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe (PCCB), które w Turbo dostępne będą jako opcja.

Nowa 911 Turbo trafi do salonów pod koniec września. Podstawowa cena Turbo z VAT wyniesie 162 tys. €, wersja Turbo S kosztować będzie 195 tys. €.

Źródło: Porsche

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Fotografuję, jeżdżę i cieszę się każdą chwilą za kierownicą

Może Ci się również spodoba