Światowa premiera: Alfa Romeo Stelvio

Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles, zaprezentowano najnowsze dzieło z logo Alfy Romeo. Alfa Romeo Stelvio w wersji Quadrifoglio to nowy, a zarazem pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii tej marki. Nowy model, którego celem jest zostanie punktem odniesienia w segmencie średnich samochodów SUV, zawiera w sobie autentycznego „ducha” Alfy Romeo wyrażającego się poprzez pięć elementów, dzięki którym marka ta stała się jedną z najbardziej charakterystycznych, a tym samym pożądanych marek samochodowych na świecie: wyjątkowa włoska stylistyka, nowoczesne i innowacyjne silniki, doskonałe rozłożenie wagi (50/50), zaawansowane, wyjątkowe rozwiązania techniczne, najlepszy stosunek masy do mocy.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_05

SUV Stelvio będzie produkowany w odnowionej fabryce w Cassino na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo. Już sama nazwa nowego SUV-a marki Alfa Romeo gwarantuje porywającą jazdę, która powinna zaskoczyć pozytywnie nawet najbardziej doświadczonego i wymagającego kierowcę.  W istocie, przełęcz Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech (druga w Europie). Krajowa droga o tej samej nazwie, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów. Na przestrzeni lat, mistrzowie kolarstwa i sportów motorowych zdobywali tutaj najważniejsze tytuły, tworząc w ten sposób prawdziwą sportową legendę.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_04

Alfa Romeo Stelvio stanowi doskonałą równowagę w czerpaniu z dziedzictwa marki a mocą, szybkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która jest częścią ponad 100-letniej historii Alfy Romeo. Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu. Patrząc na bok samochodu, widzimy płynnie poprowadzoną linią nadwozia rozszerzającą się ku tyłowi. Linia biegnąca od kabiny zamyka się nad mocno nachyloną szybą tylną, zwieńczoną eleganckim spoilerem.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_06

Linii przetłoczenia biegnącej przez cały bok nadwozia towarzyszy „muskulatura”, która podkreśla przejście na błotnik przedni i tylny. Wersja Quadrifoglio, zaprezentowana w Los Angeles, wyróżnia się zewnętrznymi spoilerami progowymi elementami z włókna węglowego.  Stelvio Quadrifoglio bardziej upodabnia się do sportowej limuzyny niż do tradycyjnego SUV-a z tego segmentu.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_01

Agresywny przód Stelvio w wersji Quadrifoglio zdominowany jest przez wąskie reflektory oraz atrapę chłodnicy z dużymi wlotami powietrza w przednim zderzaku i klasycznymi otworami wokół trójkątnego grilla na masce.
Uwagę zwraca także tył Stelvio, wyróżniający się sportowym charakterem podkreślonym przez cztery końcówki wydechu i przede wszystkim przez charakterystyczny ścięty tył.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_03

Tę samą, sportową inspirację odnajdujemy we wewnętrzu SUV-a Stelvio. Niezkłócone i proste, gdzie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy. Włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od roazu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_02

Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 2.9l V6 o mocy 510 KM. Zainspirowany technologią i umiejetnosciami technicznymi Ferrari, benzynowy silnik  BiTurbo z 6 cylindrami jest wykonany w całości z aluminium, by zredukować całkowitą masę samochodu. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF umożliwia zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race.

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_09

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, elektronika nie powinna być inwazyjna, lecz wykorzystana do spotęgowania doznań podczas jazdy. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio oferuje nowy selektor Alfa DNA Pro, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę. Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb Eko) i Race (idealny, aby uzyskać maksymalne osiągi).

161116_alfa_romeo_stelvio_quadrifoglio_08

SUV Stelvio Quadrifoglio wyposażony jest w innowacyjny napęd 4×4 Q4. Montowany w Stelvio Quadrifoglio system Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni. W normalnych warunkach, Stelvio Quadrifoglio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system przekazuje 60% momentu napędowego na oś przednią. Po raz pierwszy zestawiono z napędem 4×4 Q4 technologię Torque Vectoring. Dwa sprzęgła w mechanizmie różnicowym tylnym pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. Innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączy kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. Zastosowano go w Stelvio Quadrifoglio, jak również wcześniej w nowej Giulii. W Stelvio Quadrifoglio występuje też układ hamulcowy z aluminiowymi elementami i tarczami węglowo-ceramicznymi. AlfaTM Chassis Domain Control (CDC), stanowi „mózg” Stelvio Quadrifoglio.

Źródło: Alfa Romeo

 

Może Ci się również spodoba