Mercedes-Benz S63 AMG Coupe

Po premierze nowej klasy S w prestiżowej wersji coupe, Mercedes-Benz pokazał wersję przygotowaną przez specjalistów od sportowych emocji z AMG.

13C1237_044

Sama koncepcja S klasy ze ściętą linią nadwozia jest całkiem świeża, swoją polską premierę miała na zakończonych wczoraj w Poznaniu targach motoryzacyjnych. Samochód ten wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. Dodatkowo jest upakowana dużą ilością całkiem nowych systemów wspomagających kierowanie. Wersja AMG, o której mowa w niniejszym artykule, dziedziczy obie te cechy swojego starszego o kilka minut brata bliźniaka oraz doprawia je znaczną dawką emocji.

13C1237_097

Jak przystało na samochód sygnowany logiem AMG, w standardzie mamy pakiet elementów nadwozia podkreślających agresywny charakter: podwójne ostrze na atrapie chłodnicy, zamiast standardowej poprzecznej belki, nieduże akcenty widoczne na przednim zderzaku, w których mieszają się kolor nadwozia, czerń oraz chrom, a także bardziej agresywne przednie skrzydło, dzielące dolny fragment grilla na 3 części, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnego docisku przedniej osi.

13C1237_099

Z tyłu, oprócz charakterystycznej srebrnej belki łączącej oba światła, na pierwszy rzut oka odnaleźć można dyfuzor w połyskliwym czarnym kolorze. Powyżej niego widoczna jest chromowana linia o kształcie podobnym do przedniego skrzydła.

13C1237_177

Obok wylotów powietrza chłodzącego hamulce umieszczono z każdej strony po dwie końcówki układu wydechowego z logiem AMG. Wydech, w zależności od ustalonego trybu jazdy, zachowywać się będzie jak  w limuzynie lub jak w sportowym coupe. Powodem tego jest umieszczenie w obu tłumikach automatycznie sterowanych klap, które zmieniać będą charakterystykę wydobywającego się dźwięku.

13C1237_133

Wewnątrz kierowca otrzymuje bardzo jasną informacje o stanie samochodu dzięki dwóm dużym wyświetlaczom wkomponowanym w ciekawy sposób w deskę rozdzielczą.

13C1237_002

Wspomniany już system elektroniczny, nazwany Magic Body Control (zobaczcie jak działa) ma za główne zadanie kontrolować sztywność zawieszenia każdego z kół. Jednym z najważniejszych aspektów tego systemu jest Active Body Control, który za pomocą skanu wykonanego przez stereokamerę wykrywa nierówności jezdni a następnie jeśli wykryje uskok, ustawia zawieszenie odpowiedniego koła dużo bardziej łagodnie. Jako nowość w klasie S-Coupe mamy tu funkcję nazwaną ,,curve tilting”. Dzięki niej samochód jadąc w łuku delikatnie przechyla się do wewnątrz zakrętu. Zadaniem tej funkcji nie jest umożliwienie szybszego pokonywania zakrętu, a poprawa komfortu jazdy przez zmniejszenie działających na pasażerów sił bezwładności. Sił, które tak na prawdę nie istnieją.

13C1237_157

Pod maską Mercedesa S63 AMG Coupe pracuje 5.5 litrowe V8 biturbo, posiadające 585 KM oraz moment obrotowy wysokości 900 Nm.

13C1237_016

Obniżono także nieznacznie wagę: wersja AMG waży 1995 kg, czyli o 65 kg mniej od podstawowej S Coupe. Za wszystkim stoi nowa długofalowa strategia Mercedesa, której nazwa wszystko tłumaczy: AMG Lightweigh Performance. Zastosowano tu lżejsze akumulatory litowo-jonowe, felgi z lekkiego aluminium oraz kompozytowy układ hamulcowy. Ponadto, całe poszycie samochodu zrobione jest z „amelinium”. W jaki sposób tak skonstruowany samochód pomalowano? – tego nie ujawniono…

13C1237_169

S63 AMG w wersji  coupe jest o 41 KM oraz 100 Nm mocniejsza od poprzedniczki czyli CL63 AMG.

13C1237_162

Samochód będzie oferowany w dwóch typach: z napędem na dwa oraz na cztery koła 4-MATIC. Przyspieszenie wersji tylnonapędowej wyniesie 4.3 s od 0 do 100 km/h, w wersji 4Matic 3.9 s. Prędkość maksymalna obu będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

13C1237_026

Dodatkowo samochody z systemem 4-MATIC nie będą wyposażone w Magic Body Control, a pełny system pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC oraz sztywniejsze elementy zawieszenia. Napęd na cztery koła z dominacją tylnej osi (stosunek mocy przekazywanych na przednie i tylne koła to 33:67) ma nie tylko umożliwiać dużo lepsze starty spod świateł oraz lepszą trakcję w złych warunkach drogowych, ale także – co podkreśla producent – zabawę z nadsterownością.

13C1237_056

Sprzedaż Mercedesa S63 AMG Coupe w wersji 4Matic rusza w kwietniu, zapisy na egzemplarze z tylnym napędem rozpoczną się w lipcu.

Źródło: Daimler

Paweł Paszota

Paweł Paszota

Inżynier, pasjonat samochodów, motocyklista.

Może Ci się również spodoba