Jaguar XKR-S
Jedną z nowości zaprezentowanych w Genewie jest Jaguar XKR-S. To najmocniejszy i najszybszy seryjnie produkowany pojazd w historii tej firmy. Model ten ma oferować sportowe osiągi i jednocześnie sprawdzać się w codziennej eksploatacji.
Zaprezentowany w Genewie XKR-S to oferta Jaguara dla kierowców entuzjastów, poszukujących luksusowego auta klasy GT zapewniającego nieprzeciętne osiągam. Szczególnie dla tych, których wymagań nie zaspokaja XKR – najmocniejsza wersja modelu XK.
300km/h – to najwyższa prędkość jaką osiąga seryjnie produkowany pojazd spod znaku Jaguara. Przyspieszenie do 100km/h zajmuje ok. 4.2 sek. W celu polepszenia prowadzenia m.in. utwardzono i wzmocniono zawieszenie.
Nadwozie zostało wykonane z aluminium, co polepszyło zarówno prowadzenie jak i wydajność auta. Z zewnątrz model XKR-S wyróżnia się modyfikacjami stylistycznymi, których kształt opracowano przy zastosowaniu wyliczeń obliczeniowej mechaniki płynów. Boczne progi, dodatkowe wloty powietrza i inne przeprojektowane elementy mają zapewniać odpowiednią aerodynamikę samochodu.
Z tyłu uwagę zwraca dyfuzor z wkomponowanymi końcówkami układu wydechowego oraz potężny spojler. Sportowy wydech ma zapewniać dźwięk charakterystyczny dla samochodów wyścigowych.
Tylne koła napędza pięciolitrowa V8, o mocy 550KM i momencie obrotowym osiągającym 680Nm. Dostosowując się do powszechnego trendu „ekologicznego” producent zapewnia, że XKR-S to jedyne w swojej klasie auto emitujące mniej niż 300g/km dwutlenku węgla.
Zmienione wnętrze charakteryzuje się m.in. sportowymi fotelami pokrytymi skórzaną tapicerką oraz z możliwością zapamiętywania ustawień. Poza tym prezentowany model obejmuje też szereg udogodnień charakterystycznych dla tej klasy aut – m.in. kamera cofania, dotykowy ekran, czy system nagłośnienia Bowers&Wilkins.
Model XKR-S ma ambicje być nie tylko najszybszym i najporęczniejszym autem Jaguara, ale przede wszystkim samochodem zorientowanym na kierowcę i wrażenia z jazdy. Ceny zaczynają się od poziomu 97tys. funtów.
Źródło: Jaguar