Audi RS6 Avant 2013

Audi przedstawiło najmocniejszą specyfikację modelu z serii 6, w wersji Avant. RS 6 z większym bagażnikiem podąża modnym ostatnio trendem zmniejszania pojemności, w efekcie czego silnik V10 ustąpił miejsca mniejszej i słabszej jednostce V8. Producent twierdzi, że nowy model jest bardziej wydajny i lżejszy od poprzednika. Kombi o osiągach sportowca, jednocześnie mające nadawać się do codziennego użytkowania dysponuje mocą 560 KM i przyspiesza do 100km/h w czasie poniżej 4 sek.

Aktywne zawieszenie pneumatyczne należy do wyposażenia podstawowego. Zamiast tego można jednak zamówić sztywniejsze sportowe zawieszenie z systemem Dynamic Ride Control. W miejsce standardowych wentylowanych tarcz hamulcowych (średnica 390mm na przeniej osi)  z czarnymi zaciskami oferowane są opcjonalne tarcze ceramiczne o średnicy 420 mm, z zaciskami w kolorze antracytu. Oczywiście, na liście wyposażenia dodatkowego znajdują się również zaciski w kolorze czerwonym.

Pod maską odnajdziemy czterolitrowy silnik V8 bi-turbo o mocy 560KM i momencie obrotowym wynoszącym 700Nm. W stosunku do poprzednika nie tylko zmniejszono pojemność i liczbę cylindrów, ale zastosowano także system, który przy niskiej prędkości obrotowej wygasza zawory w drugim, trzecim, piątym i ósmym cylindrze (podobnie jak w Audi RS7 Sportback). Zgodnie z danymi producenta, dzięki działaniu systemu Cylinder On Demand auto może zużywać o ok. 5% mniej paliwa.

Warto wspomnieć, że poprzednie RS6 wyposażone w wolnossący silnik V10 z Lamborghini Gallardo legitymowało się wyższą mocą 580KM ale niższym momentem obrotowym 650Nm. Jednak patrząc na osiągi zmiana silnika wyszła RS6 Avant  na dobre – sprint od 0 do 100km/h zajmuje 3,9 sek.,  a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250km/h. Audi oferuje dwa pakiety podnoszące ograniczenie: do 280km/h i do 305km/h.

Wnętrze wykończone jest w sportowym stylu, z widocznymi oznaczeniami specyfikacji modelu. Standardowo Audi RS 6 Avant oferowany jest z dwoma fotelami także w drugim rzędzie. Trzyosobowa kanapa dostępna jedynie w opcji. Podobnie jak wyświetlacz „head-up” czy też system audio Bang & Olufsen obejmujący 15 głośników i dysponujący mocą 1200 watów.

Napęd trafia na wszystkie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni tiptronic . Do zmiany biegów można używać łopatek przy kierownicy bądź dźwigni na tunelu środkowym.

Zgodnie z zaleceniem producenta model sygnowany logo “RS” ma być najmocniejszą dostępną specyfikacją, oferujacą stały napęd na czetery koła i extremalne prowadzenie, ale jednocześnie zapewniać odpowiedni komfort w codziennej jeździe.

Źródło: Audi

 

Może Ci się również spodoba