Nowy silnik i ostrzejszy wygląd: nowe Audi RS3 Sportback

Nowe Audi RS3 Sportback zajmuje poczesne miejsce wśród sportowych modeli segmentu samochodów kompaktowych oferowanych przez producenta z Ingolstadt. Po światowej premierze Audi RS 3 Limousine na wystawie Paris Motor Show 2016, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje nowe Audi RS 3 Sportback. Najmocniejszy na świecie seryjnie produkowany silnik pięciocylindrowy, nadzwyczajna dynamika i sportowy wygląd sprawiają, że prowadzenie tego auta dostarcza mnóstwo radości.

„Nowe Audi RS 3 Sportback pozwala naszym klientom wejść do sportowego świata RS” – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Ten oferowany od roku 2011 sportowy samochód kompaktowy, odniósł ogromny sukces rynkowy. Teraz, wyposażone w nowy, pięciocylindrowy silnik Audi RS 3 Sportback, wysuwa się na prowadzenie w swojej klasie i kontynuuje pasmo sukcesów.”

Od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy

Za świetnymi osiągami Audi RS 3 Sportback stoi silnik 2.5 TFSI – najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka napędowa produkcji seryjnej. Motor ma 294 kW (400 KM) mocy, o 33 KM więcej mocy niż poprzednik i dzięki m.in. swej aluminiowej skrzyni korbowej, jest lżejszy o 26 kg. Jego maksymalny moment obrotowy: 480 Nm, dostępny już przy 1700 obr./min pozostaje niezmienny aż do 5850 obr./min. Wyposażone w tą jednostkę Audi RS 3 Sportback, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Na życzenie, Audi może zwiększyć ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną, z 250 km/h do 280 km/h. 

Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic oraz stały napęd na cztery koła quattro, przenoszą moc jednostki napędowej bezpośrednio na jezdnię. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe naprzemiennie rozdziela moment napędowy między osiami. Im bardziej sportowo jedzie kierowca, tym szybciej i częściej większa część momentu dociera do tylnej osi. Standardowo, kierowca zarządza stałym napędem na cztery koła quattro używając systemu Audi drive select. Za jego pomocą może też zmieniać ustawienia układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, zarządzać pracą silnika oraz sterować ruchomymi klapami w układzie wydechowym. Może także sterować opcjonalnym, sportowym zawieszeniem RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji. Kierowca może wpływać na sposób pracy tych elementów, wybierając jeden z trybów: auto, dynamic, comfort lub individual.

Progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowa oś tylna i sztywno zestrojone zawieszenie, które w porównaniu z modelem A3 obniżono o 25 mm, zapewniają doskonałą stabilność połączoną z ogromną dynamiką. Rozstaw kół przedniej osi jest o 20 mm większy od rozstawu kół w modelu bazowym. Odpowiednio szersze są też przednie wnęki kół. Standardowo, w Audi RS 3 Sportback, producent montuje 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 235/35, za którymi umieszczono tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm. Opcjonalnie można wybrać tarcze ceramiczne, wzmocnione włóknem węglowym. Na tylnej osi stosowane są tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm. 

We wnętrzu Audi RS 3 Sportback znajdziemy sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa. Na życzenie dostępne są przednie fotele sportowe RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. W obu wariantach, oparcia siedzeń zdobią emblematy RS. Sportowa kierownica skórzana RS ma spłaszczone u dołu koło, a na jej ramionach umieszczono przyciski sterujące systemem infotainment. Centralnym elementem obsługi, jest regulator obrotowo-przyciskowy na konsoli tunelu środkowego. Opcjonalnie, na jego powierzchni znaleźć się może powierzchnia dotykowa, tzw. touchpad. Za jego pomocą kierowca może poruszać się po listach menu, powiększać i pomniejszać mapy oraz wprowadzać określone znaki. Sterowanie głosowe reaguje na pytania i polecenia wydawane językiem potocznym.

Nowe Audi RS 3 Sportback oferuje szeroki wachlarz systemów i funkcji typu infotainment. Moduł LTE daje dostęp do usług online z koszyka oferowanego przez Audi connect, w tym do nawigacji Google Earth i Google Street View. Dodatkowo mamy dostęp do informacji o cenach paliwa, pogodzie, warunkach podróży i o natężeniu ruchu. Aplikacja Audi MMI connect App umożliwia przeniesienie kalendarza z osobistego smartfona, wprost do systemu MMI. Ponadto kierowca może przesyłać cele podróży i punkty specjalne z Map Google do systemu nawigacji samochodowej oraz korzystać z tzw. streamingu muzycznego. Apple Car Play lub Android Auto pozwalają na wyświetlanie na ekranie w samochodzie wybranych aplikacji smartfonowych, m.in. połączeń telefonicznych, nawigacji czy aplikacji muzycznych. Ponadto system nawigacji posiada punkt Hotspot sieci bezprzewodowej, dający mobilnym urządzeniom pasażerów dostęp do Internetu.  

Inne nowoczesne rozwiązania elektroniczne, które znaleźć można na pokładzie nowego Audi RS 3 Sportback, to Audi phone box, system muzyczny Bang & Olufsen Sound System o mocy 705 W oraz pakiet systemów wsparcia kierowcy. Asystent jazdy w korkach i w spowolnionym ruchu, o ile prędkość pojazdu nie przekroczy 65 km/h, utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu i na krótko może przejąć kontrolę nad prowadzeniem auta. Nowością w modelu Audi RS 3 Sportback jest asystent bezpieczeństwa, który w razie potrzeby samoczynnie zatrzymuje auto, a także asystent ruchu poprzecznego. Podczas wyjeżdżania tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, monitoruje on drogę za naszym samochodem, ostrzegając przed nadjeżdżającymi pojazdami.

Źródło: Audi

Może Ci się również spodoba