Bologna Motorshow 2011 – Abarth 595 turismo i competizione

Kolejne wersje specjalne zaprezentowane przez Abartha w Bolonii to bliźniacze odmiany modelu „595”. Auto bazuje na pięćsetce i dostępne jest w dwóch spersonalizowanych wersjach: bardziej komfortowej „595 turismo” oraz bardziej sportowej „595 competizione”. Każda z nich ma turbodoładowany silnik o pojemności 1.4l, dysponujący mocą 160KM, dzięki któremu mały Abarth rozpędza się do 100km\h w czasie 7,4sek.

Specyfikacja „competizione” dostępna jest w kolorze „Grigrio Record metallic”. Siedemnastocalowe, aluminiowe obręcze w kolorze tytanu, skrywają żółte zaciski Brembo, inspirowane wersją Racing. Z tyłu i na bokach znajdują się aluminiowe oznaczenia modelu.

Oznaczenie „595” wyhaftowano za zagłówkach sportowych foteli Abarth Corsa by Sabelt” wykończonych alcantarą. Sportowy wygląd wnętrza dopełniają m.in. metalizowane i aluminiowe dodatki, jak np. nakładki na pedały czy gałka dźwigni zmiany biegów.

W trybie „sport” na przednią oś przenoszone jest 230Nm momentu obrotowego. Tryb ten uruchamia funkcję „over boost”, dzięki której zmieniają się parametry oprogramowania modułu sterowania, ciśnienie turbodoładowania i opór kierownicy.

Wersja „turismo” kładzie nacisk na komfort i elegancję, przy zachowaniu sportowych osiągów. „595 turismo” wyposażono w manualną skrzynię biegów, w której przełożenia zmienia się za pomocą przycisków umieszczonych na kole kierownicy. Wykończenie skrzyni biegów wykonano z Alutexu, składającego się m.in. z aluminium i włókna szklanego. Dwukolorowe sportowe skórzane fotele podkreślają wyjątkowy styl tego modelu.

Nadwozie, podobnie jak wnętrze, utrzymane jest w  kolorach „Rosso Officina” i „Grigio Pista metallic”. Aluminiowe siedemnastocalowe obręcze inspirowane nawiązują do wersji Gran Turismo.

Abarth „595” odwołuje się do historycznego modelu, produkowanego od 1963 r. jako następca pięćsetki. Jeśli osiągi spersonalizowanych wersji „595” okażą się niewystarczające, można je poprawić stosując zestawy modyfikujące zawieszenie i układ hamulcowy. Pakiety dodatkowe obejmują m.in. perforowane, samowentylujące, tarczowe hamulcowe, czy też amortyzatory Koni z zaworem FSD i specjalnymi czerwonymi sprężynami.

Źródło: Abarth

Może Ci się również spodoba