Pierwszy Lexus LFA
Pierwszy egzemplarz Lexusa LFA zjechał z linii produkcyjnej fabryki w Motomachi, w Yokohamie. Prace nad tym modelem toczyły się od kilku lat, a samo auto zostało zaprezentowane kilkanaście miesięcy temu. Oficjalna produkcja rozpoczęła się jednak dopiero w grudniu 2010 roku.
LFA stał się autem legendarnym jeszcze zanim został wyprodukowany. Najpierw pokazywany był jako „concept-car” LF-A, później brał udział w testach na torze Nürburgring, a oficjalna prezentacja modelu odbyła się w Tokyo jesienią 2009 roku. Dla porządku przypominamy: specjalnie przygotowany silnik o pojemności 4.8l, 10 cylindrów w układzie V, 552KM i 480Nm momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 do 100km.h – ok. 3,7sek.
Jedną z technologicznych nowości jest zastosowanie opracowanej przez Toyotę technologii „CERP” (materiał kompozytowy z włóknem węglowym) do budowy dużej części nadwozia. Ma to zapewnić niską masę i dużą sztywność pojazdu. Co więcej, producent zamierza stosować tę technologię także w przyszłych modelach Toyoty i Lexusa. Wyjątkowość opisywanego auta podkreśla ręczne wykonanie i udział grupy stu siedemdziesięciu specjalnie wykwalifikowanych pracowników fabryki LFA w produkcji pojedynczego egzemplarza.
Unikatowy proces budowy poszczególnego modelu Lexusa LFA jest szczegółowo dokumentowany. Każdy z etapów produkcji odnotowywany jest w liczącym trzy i pół tysiąca stron dzienniku, przypisanym do poszczególnego modelu. Fabrykę opuści jedynie 500 egzemplarzy tego wyjątkowego auta, po 20 w każdym z 25 miesięcy produkcji. Cena ma wynosić ok. 350tys. dolarów.
O modelu Lexus LFA pisaliśmy też:
Źródło: Lexus