Chevrolet Corvette Stingray 2014
Nawet nowoczesna i odważna stylistyka nie przeszkodzi rozpoznać następcy Corvette. Nowa Corvetta jest najszybszą i najmocniejszą w historii modelu (pomijając oczywiście wersje specjalne poprzednich generacji). Przy okazji jest też najoszczędniejszą Corvette w dziejach.
Pod maskę trafił nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6.2l generujący 450KM i 610Nm. Wartość trzycyfrowa na prędkościomierzu pojawi się po niecałych czterech sekundach. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, funkcji aktywnego zarządzania paliwem, system zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowanego układu spalinowego udało się osiągnąć spalanie na poziomie 9l/100km.

Dzięki nowej konstrukcji aluminiowej ramy, kompozytowym drzwiom, błotnikom i panelom tylnym oraz wykonanym z włókna węglowego masce i panelu dachowemu uzyskano niższą masę, oraz rozkład mas 50/50 pomiędzy osie.

Jako opcję zamówić będzie można pakiet Z51, w skład którego wchodzą: nacinane przednie tarcze hamulcowe o większej średnicy, dodatkowe chłodzenie dla hamulców, skrzyni biegów i dyferencjału, system smarowania z suchą miską olejową, opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 245/35R19 z przodu i 285/30R20 (seryjnie 245/40R18 i 285/35R19), elektroniczna szpera oraz specjalny pakiet ospojlerowania poprawiający stabilność przy wyższych prędkościach.

Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiedzialna jest po raz pierwszy w historii manualna skrzynia biegów z 7 przełożeniami z systemem Active Rev Matching. Przewiduje on moment, w którym kierowca zmieni bieg i dostosowuje obroty silnika aby zmiana biegu była optymalna. Jako opcja dostępny będzie szeciobiegowy automat z łopatkami przy kierownicy.

Warto wpomnieć, że Corvette jest najdłużej produkowanym modelem auta sportowego na świecie. Nowy Chevrolet Corvette Stingray pojawi się w salonach dopiero w okolicach lipca 2013r.
Źródło: Chevrolet

