VW Golf R 400 – czyli 400 KM i 10 biegów DSG

Są tacy, dla których Golf R o mocy 300 KM to za mało. Z myślą o takich osobach Volkswagen przygotował, na razie jako prototyp, ekstremalny model VW Golf R 400.

db2014au00412_large

Najnowszy Golf R 400 powstał na bazie „zwykłego” Golfa R. Po paru zmianach, m.in  w układnie dolotowym by doprowadzić duże ilości powietrza, z jednostki 2.0 TSI udało się wykrzesać aż o 100 KM i 70 Nm więcej, czyli 400 KM i 450 Nm. Taki wynik daje nam 200KM/L  co w porównaniu z Bugatti Veyron Super Sport (150KM/L) można śmiało nazwać imponującym osiągnięciem.

db2014au00416_large

Ostanio wyciekły nieoficjalne informacje, że Volkswagen miał problemy ze swoją 6-cio biegową skrzynią DSG, która nie radziła sobie z przekrzywianiem  takich wartości momentu i mocy. Najpewniej VW zastosuje swoje najnowsze dziecko – przekładnię DSG o 10 biegach!

db2014au00413_large

W połączeniu  z napędem 4Motion Golf R 400 przyspiesza do setki w czasie 3,9s. Jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 282 km/h.

db2014au00414_large

Takie elementy jak poszerzone nadkola, specjalny dyfuzor, podwójny tylny spojler czy też jaskrawo żółte wstawki w genialny sposób podkreślają wyjątkowy charakter tego auta. Teraz pozostaje nam tylko czekać na decyzję VW o wprowadzeniu Golfa R 400 do produkcji.

Źródło: VW

Marcin Floriańczyk

Marcin Floriańczyk

Student zakochany w starych samochodach, oraz w ich modyfikacjach. Z trochę dziwnym podejściem do świata motoryzacji motoryzacji.

Może Ci się również spodoba