XVIII Grand Prix Fiat Auto Poland

W dniach 14-15 października, na torze Kielce, odbyła się XVIII edycja Grand Prix Fiat Auto Poland – jednej z największych imprez sportowych dla polskich dziennikarzy.

Pierwszego dnia na przybyłych w liczbie 64 zawodników czekały dwie próby sportowe, które trzeba było pokonać w Abarthcie 500 o mocy 135KM oraz w Alfie Romeo Mito z silnikiem 1,4T o mocy 155KM.

Po przejazdach kilkunastu zawodników nad kielecki tor zawitały ciemne deszczowe chmury. Spowodowało to, że część zawodników, w tym ja, jechało po mokrym, bardzo śliskim torze. Pierwszy dzień zmagań torowych zakończyłem na 20. pozycji.

Wieczorem odbyła się konferencja prasowa marek z koncernu Fiata. Alfa Romeo zapowiedziała przewidywaną cenę modelu 4C, która ma wynieść ok 40000 euro. Ma to stworzyć z 4C przystępne auto sportowe.

Drugą ciekawą rzeczą było potwierdzenie Giulietty z silnikiem 1750TBi o mocy aż 300KM. Auto ma być dostępne w przyszłym roku. Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę, że zapowiedziano też powrót Alfy Romeo na rynek amerykański oraz model Mito w wersji 5-cio drzwiowej.

Jeep zapowiedział na 2012 rok premierę modelu Grand Cherokee SRT8. Będzie to najszybszy model tej marki w historii. Dzięki pracy działu SRT (Street and Racing Technology) nowy Grand Cherokee przyspieszy od 0-100km/h w niecałe 5 sekund. Wyposażono go w silnik HEMI o pojemności 6.4l osiągający 470KM oraz 624Nm.

Drugiego dnia pogoda nie była już taka kapryśna i przybyłych na tor dziennikarzy przywitał mokry ale przesychający tor. Oczekując na swoją kolej starałem ułożyć sobie w głowie trasę obu prób aby nie pomylić drogi i nie ominąć żadnej bramki.

W przerwie od zmagań sportowych do dyspozycji dziennikarzy oddano prawie wszystkie auta z gamy Fiata, Abartha, Alfy Romeo, Lancii i Jeepa. Dla mnie była to okazja, by zapoznać się z autami nie goszczącymi na stronach SportStandard.pl jak Lancia Delta w wersji Hard Black i Y z silnikiem TwinAir.

Moje przejazdy drugiego dnia odbyłem na prawie suchym i przyczepnym torze. Duża motywacja i chęć poprawienia wyniku zaowocowały jednym z lepszych czasów dnia. To pozwoliło mi zakończyć debiut w zawodach na 8. miejscu na 64 zawodników.

Pierwsze trzy miejsca zajęli: Robert Bielecki, członek jury International Engine of The Year, Tomasz Szamandra z Moto Express i Robert Magdziak reprezentujący magazyn Cars. Nasze gratulacje! Pełne wyniki rywalizacji znajdziecie tu

Źródło: Fiat Auto Poland

P.S. Serdeczne podziękowania dla Macieja S. za pomoc.

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Fotografuję, jeżdżę i cieszę się każdą chwilą za kierownicą

Może Ci się również spodoba