Mercedes-AMG E63 4MATIC – Najmocniejsza E w historii

Mercedes-AMG na nowo tworzy definicję sportowej limuzyny – najnowsze modele E 63 4MATIC+ oraz E 63 S 4MATIC+ łączą inteligencję Klasy E z potężnym silnikiem 4.0 V8 biturbo, osiągającym nawet 450 kW (612 KM). To najmocniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek trafiła pod maskę Klasy E.

16c949_002_d329394

Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,4 s  E 63 S 4MATIC+ nie ma sobie równych w segmencie. Nowa limuzyna Mercedes-AMG otrzymała też 9-biegową przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology), którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym, oraz nowy napęd AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami. Równocześnie najnowsza generacja E 63 oferuje zupełnie nowy poziom komfortu dzięki zawieszeniu AIR BODY CONTROL.

16c715_12_d329380

„Nowe modele E 63 reprezentują największy skok generacyjny w historii Mercedes-AMG. Szczególną uwagę przywiązaliśmy do dynamiki jazdy. Już na początku prac projektowych zdecydowaliśmy się na zastosowanie w pełni aktywnego napędu na obie osie. W połączeniu z 4-litrową jednostką V8 biturbo potwierdza on obietnicę najwyższych osiągów, jaką składa marka Mercedes-AMG” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Silnik 4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny 4.0 V8 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny
Pojemność 3982 ccm 3982 ccm
Moc maks. 420 kW (571 KM) przy
5750–6500 obr./min
450 kW (612 KM) przy
5750–6500 obr./min
Maks. moment obrotowy 750 Nm przy 2250–5000 obr./min 850 Nm przy 2500–4500 obr./min
Układ napędowy Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr. Stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr.
Przekładnia 9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa, AMG SPEEDSHIFT MCT
Średnie zużycie paliwa 8,9-9,2 l/100 km 8,9-9,2 l/100 km
Średnia emisja CO2 203-209 g/km 203-209 g/km
Klasa efektywności D D
Masa własna (DIN/EC) 1875*/1950** kg 1875*/1950** kg
Przyspieszenie 0–100 km/h 3,5 s 3,4 s
Prędkość maksymalna 250 km/h*** 250 km/h***

16c949_023_d329400

Wszechstronna jednostka 4.0 V8 biturbo AMG debiutuje w swoim najmocniejszym jak dotąd wydaniu – pod maską E 63 S 4MATIC+ osiąga moc 612 KM i 850 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 250 km/h (z Pakietem Kierowcy AMG – 300 km/h). Odmiana E 63 4MATIC+ legitymuje się mocą 571 KM i momentem 750 Nm, a na rozpędzenie się od zera do „setki” wystarczy jej 3,5 s. Dla uzyskania maksymalnej efektywności Mercedes-AMG wyposażył V-ósemkę w układ dezaktywacji cylindrów.

16c715_02_d329376

Aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+

Oba modele E 63 są oferowane wyłącznie z nowym napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Przejście z trybu tylno- do czteronapędowego i z powrotem odbywa się całkowicie płynnie. Inteligentne sterowanie napędem zostało bowiem całościowo zintegrowane z architekturą pojazdu.

16c949_017_d329399

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną tylną oś ze zmiennie napędzaną osią przednią. Najlepszy możliwy rozkład momentu obrotowego jest na bieżąco dobierany zależnie od warunków oraz stylu jazdy kierowcy. Poza lepszą trakcją napęd wciąż pozwala na driftowanie. To zasługa trybu Drift, który należy do standardowego wyposażenia E 63 S 4MATIC+. Można go aktywować w programie Race, po dezaktywacji ESP® i wybraniu ręcznej zmiany przełożeń. 612-konna Klasa E staje się wówczas samochodem wyłącznie tylnonapędowym. Tryb Drift pozostaje aktywny aż do chwili, gdy wyłączy go sam kierowca.

16c949_008_d329396

Zwinność w zakrętach nowych E 63 to zasługa sportowego zawieszenia AMG. Zmodyfikowana rama pomocnicza pozwoliła poszerzyć rozstaw kół, a powierzchnie styku ich łożysk przesunąć na zewnątrz. Ponadto zastosowano zmodyfikowane piasty, zoptymalizowano elastokinematykę i zwiększono „negatyw” kół. Nowe mocowanie dyferencjału przyczynia się do dodatkowego ograniczenia niepożądanych hałasów, wibracji i szumów (NVH), podobnie jak dodatkowe usztywnienia i spawy. Dzięki zastosowaniu rurowego stabilizatora – znanego już z AMG GT R – ograniczono masę tylnej osi.

16c949_010_d329397

Z blokadą dyferencjału i napędem na obie osie AMG 4MATIC+ doskonale współpracuje trzystopniowy układ ESP®. ESP ON (włączony), ESP SPORT Handling Mode (późniejsze ingerencje) oraz ESP OFF (wyłączony, włącza się okresowo podczas gwałtownego hamowania). Przez cały czas aktywna pozostaje elektroniczna kontrola trakcji. Wariant E 63 S 4MATIC+ wyróżnia się seryjnie montowanymi aktywnymi poduszkami silnika.

Światowa premiera nowej sportowej limuzyny Mercedes-AMG odbędzie się 16 listopada. Sprzedaż modelu ruszy 16 stycznia 2017 roku. Pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów w marcu przyszłego roku.

Źródło: Mercedes

Może Ci się również spodoba