Juke Nismo RS – usportowiony miejski crossover Nissana

Podczas genewskich targów sportowy oddział Nissana zaprezentował mocniejszą wersję oferowanego przez siebie crossovera, Juke’a Nismo wzbogaconego o magiczne litery RS.116130_1_5

Najważniejszą zmianą względem oferowanej wersji Nismo Juke’a należy zaliczyć polepszenie osiągów silnika 1.6 DIG-T (od Direct Injection Gasoline – Turbocharged) już w bazowej wersji posiadającego  turbosprężarkę i dwie zmienne fazy rozrządu. Inżynierowie Nismo podnieśli jego moc o 18 KM i moment o 30 Nm. Samochód z manualną skrzynią biegów oferował będzie zatem 218 koni mechanicznych oraz 280 Nm przenoszonych na przednią oś, a wyposażony w napęd na cztery koła i skrzynię sekwencyjną Xtronic – 211 KM, oraz 250 niutonometrów.

116132_1_5

Dalsze modyfikacje to przestrojenie nastaw zawieszenia, zwiększenie wytrzymałości konstrukcji na skręcanie, oraz poprawa dźwięku wydobywającego się z doładowanego czterocylindrowca.

116137_1_5

Nismo położyło spory nacisk na skuteczność hamowania. Japończycy powiększyli średnicę przednich tarcz do 320 mm, a z tyłu zastosowali tarcze wentylowane. Przede wszystkim jednak – pomalowali zaciski na czerwono.

116133_1_5

Nie ma co kryć, podstawowy Nissan JUKE jest po prostu brzydki. Przypomina kobietę, która przeszła za dużo operacji plastycznych. Modyfikacje zastosowane modelu RS zdają się jednak łagodzić to wrażenie. Masywniejsze zderzaki, poszerzone nadkola i progi boczne dobrze współgrają z 18 – calowymi felgami ze stopów metali lekkich.

116129_1_5

Z przodu oprócz logotypów Nismo oraz RS dostrzec można czerwoną linię, okrążającą całe nadwozie przy jego dolnej linii.

116134_1_5

Ten ciekawy zabieg razem z nową stylistyką lusterek dodał Juke’owi wrażenia lekkości, ale i dynamiki.

116131_1_5

Z tyłu znalazł się słusznych rozmiarów spoiler, który ma stać się znakiem rozpoznawczym wszystkich modeli Nismo.

116141_1_5

Wewnątrz znajdzie się kilka elementów podkreślających powiązania Nismo ze sportem samochodowym, między innymi wyczynową kierownicę,pedały, oraz zestaw wskaźników.

116139_1_5

Na fotelach marki Recaro znajdziemy czarny zamsz oraz czerwone przeszycia, tak samo jak na dźwigni zmiany biegów oraz osłonie zegarów.

emocje

Mamy nadzieję, że Nismo Juke RS, który do salonów trafi w grudniu tego roku oferować będzie w standardzie pakiet na prawdę sportowych emocji, skoro chcą tego sami producenci. Przypadek?

Nie sądzę.

Źródło: Nissan

Paweł Paszota

Paweł Paszota

Inżynier, pasjonat samochodów, motocyklista.

Może Ci się również spodoba