INSPIRACJE: Wspomnienie Gumball3000 2013 – Warszawa

Legendarny wyścig Gumball3000 gromadzący na starcie najszybsze i najdroższe auta na świecie w tym roku po raz pierwszy odwiedził Polskę.

Gumball3000Warszawa-1

Checkpoint w Warszawie, ulokowany na parkingu przed hotelem Europejskim, był nie tylko okazją do podziwiania niesamowitych aut…

Gumball3000Warszawa-4

… a główną atrakcją wieczoru była wystawiona na pl. Piłsudskiego rampa z zawodów X Games. Wystąpił na niej m.in. Zack Shaw…

Gumball3000Warszawa-5

… choć gościem, na którego wszyscy czekali był legendarny Tony Hawk!

Gumball3000Warszawa-6

Jeden z najbardziej utytułowanych i na pewno najpopularniejszy skater na świecie dał niesamowity popis umiejętności przed ogromnym tłumem fanów.

Gumball3000Warszawa-7

Nie da się ukryć, że przybyli na imprezę fani też nie mieli się czego wstydzić w kwestii aut.

Gumball3000Warszawa-2

Nie wszystkie załogi zaparkowały auta na parkingu przed hotelem Europejskim. Przy Krakowskim Przedmieściu zaparkowane były m.in. Panamera Mansory, Nissan Juke Nismo z obsługi Gumball3000 oraz Aston Martin Vanquish.

Gumball3000Warszawa-10

Obok nich stało legendarne superauto, ikona lat osiemdziesiątych – Lamborghini Countach.

Gumball3000Warszawa-11

Warto wspomnieć, że ostentacyjny spojler nigdy nie był na wyposażeniu seryjnym Countacha. Po pierwsze dlatego, że Countach nie miał problemów z dociskiem tylnej osi i spojler pogarszał osiągi, głównie prędkość maksymalną (ustawiony był na płasko by generować jak najmniejszy opór), a po drugie dlatego, że Lamborghini nie miało pieniędzy aby przepchnąć go przez cały proces homologacji.

Gumball3000Warszawa-8

Lamborghini mogło za to dokładać skrzydła do aut, które wcześniej sprzedano dealerowi. Gdy klient zażyczył sobie spojler pojawiał się inżynier i montował skrzydło na miejscu.

Gumball3000Warszawa-9

Valentino Balboni twierdzi, że potrafił zamontować takie skrzydło w niecałe dziesięć minut wiercąc zwykłą wiertarką otwory w nowiutkiej karoserii.

Gumball3000Warszawa-12

Najmłodszy spadkobierca legendy Lamborghini z centralnym V12 był pierwszym z aut, które zauważyliśmy na oficjalnym parkingu Gumball3000 w Warszawie.

Gumball3000Warszawa-14

Załoga tego SLS Black Series była bardzo zadowolona – prowadzili w klasyfikacji.

Gumball3000Warszawa-15

Pomimo bardzo sportowego charakteru Black Series, kierowca twierdził, że w trasie SLS jest nie tylko szybki ale także komfortowy i wygodny.

Gumball3000Warszawa-16

Uśmiechnięta załoga McLarena MP4-12C Spider gardziła lusterkami podczas parkowania.

Gumball3000Warszawa-40

Piekielna rejestracja dodawała pikanterii autu w kolorze Volcano Orange.

Gumball3000Warszawa-18

Na włoską odpowiedź nie trzeba było długo czekać.

Gumball3000Warszawa-20

Flagowy model włoskiego producenta hipnotyzował dźwiękiem centralnie umieszczonego V8.

Gumball3000Warszawa-42

Nie mniejszy podziw wzbudzał także zaparkowany i ze zgaszonym motorem.

Gumball3000Warszawa-17

Po krótkiej chwili na mecie pojawił się bardzo rzadki okaz sygnowany nazwiskiem legendy wyścigów.

Gumball3000Warszawa-19

Jeden spośród 75 egzemplarzy Mercedes-Benz SLR Stirling Moss Edition.

Gumball3000Warszawa-28

Nowego SLR Stirling Moss mogli kupić tylko posiadacze „zwykłego” Mercedesa SLR.

Gumball3000Warszawa-31

To auto to hołd dla Sir Stirlinga Mossa, który wygrał w 1955r. rajd Mille Miglla za kierownicą Mercedesa 300 SLR w rekordowym czasie 10 godzin 7 min i 48 sekund.

Gumball3000Warszawa-51

Na noc SLR Stirling Moss ma także stylowe „zaślepki”.

Gumball3000Warszawa-22

Tak prezentowała się najmocniejsza klasa C w historii czyli C63 AMG Black Series.

Gumball3000Warszawa-21

Wolnossąca jednostka V8 o ogromnej pojemności 6.2l ma wiele wspólnego z silnikiem montowanym w SLS. Poza tym usprawnienia względem „zwykłej” C63 AMG objęły układ chodzenia, zawieszenie oraz hamulce.

Gumball3000Warszawa-41

Wspólne z jednostką montowaną w SLS są m.in. kute tłoki oraz lżejsze korbowody i wał korbowy.

Gumball3000Warszawa-24

Jon Olsson, szwedzki narciarz, pojawił się w Rebelionie R2K przypominającym z wyglądu auto wyścigowe klasy LMP1.

Gumball3000Warszawa-25

Rebelion został zbudowany od podstaw specjalnie z myślą o Gumball3000.

Gumball3000Warszawa-26

Jon Olsson narzekał jedynie, że często policja zatrzymuje go nie za złamanie przepisów a jedynie w celu obejrzenia auta. W efekcie czego ma dużo nieplanowanych postojów.

Gumball3000Warszawa-32

W Audi R8 pojawił się gwiazdor światowego formatu, ikona seriali lat 90…

Gumball3000Warszawa-38

… sam David Hasselhoff!

Gumball3000Warszawa-33

Dalej zaparkowane było cudowne Ferrari 599…

Gumball3000Warszawa-34

… a zaraz obok jego następca F12 Berlinetta.

Gumball3000Warszawa-35

Widoczne na drugim planie Porsche Turbo niestety następnego dnia zakończyło rajd na barierkach autostradowych.

Gumball3000Warszawa-44

Ogromne wrażenie robił Koenigsegg CCXR ekipy z Norwegii.

Gumball3000Warszawa-47

Publika w Polsce wywarła niezwykle pozytywne wrażenie zarówno na organizatorach jak i na uczestnikach.

Gumball3000Warszawa-50

Nie mogło też zabraknąć majestatycznego Lamborghini Murcielago.

Gumball3000Warszawa-54

Robert Burneika przyciągnął takie rzesze fanów, że aby dostać się z auta do hotelu musiał zwrócić się o pomoc do policji, która zorganizowała stosowną eskortę.

Gumball3000Warszawa-56

Już po zmroku na mecie pojawiło się kolejne Ferrari 458 Italia, tym razem w wersji Spider…

Gumball3000Warszawa-58

… za którym podjechał zespół nr 100 w Audi R8 V10 Plus.

Gumball3000Warszawa-57

Ku uciesze zgromadzonych fanów kierowcy postanowili zrobić szybki pojedynek na dźwięk silników – gardłowy V8 kontra brutalne V10.

Gumball3000Warszawa-39

Gumball3000 jest niesamowitą imprezą a Polacy pokazali, że dosłownie kochają motoryzację. Pomimo braku oficjalnych zapowiedzi w mediach na imprezie pojawiły się ogromne tłumy fanów z radością witających każdą przybyłą załogę.

Tekst i zdjęcia: Antoni Niemczynowicz

Materiał nie powstałby bez pomocy Justyny Paszoty

Antoni Niemczynowicz

Antoni Niemczynowicz

Fotografuję, jeżdżę i cieszę się każdą chwilą za kierownicą

Może Ci się również spodoba